SME phonokabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SME phonokabel

Har noen her kjennskap til om kablene til SME er bra? En jeg kjenner sa jeg kunne få den hvis jeg ville, han fikk den sammen med en pick-up fra SME sa han. Men hvis dere mener den ikke er noe særlig kjøper jeg like godt en ny en.

Det eneste jeg vet om den er at det står LCOFC (long crystal oxygen free copper) på den. Høres det kjent ut?

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SME kablene er ofte fra van den hul, har den rca plugger i begge ender eller 5 pins din kontakt.

Vet du hvilken SME arm kablen kom med, det er forskjellige kabler som følger forskjellige armer.

Hvilken platespiller skal du bruke den til?

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Armen den kom med var SME 3012 R. Den har RCA-plugger i begge ender.

Hvilken platespiller vet jeg ikke enda. Tenkte kanskje på den jeg til nå har hørt skal være en veldig bra nybegynner-platespiller, Pro-Ject Debut III. Hvis ikke det blir den blir det nok en Goldring GR-M 1. Men den har jeg ikke selv hørt enda, bare hørt om.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du klarer å få fatt i 3012 tonearmen også, så burde du heller bruke denne sammen med et godt platespiller drivverk. Det er en mye bedre/kulere arm enn den som sitter på de rimlige platespillerene du vurdere. Jeg tror brukt prisen på SME3012 armen alene overstiger prisene på Goldring og Pro-ject spillerene du nevner.

Den Goldring spilleren du vurderer har vel en rega arm og rega armer kommer med egen kabel (som ikke kan byttes i en enkel operasjon). Pro-ject har også med en kabel, men denne kan enkelt byttes.

LCOFC (long crystal oxygen free copper) kan være et flott utgangspunkt for en kabel.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takker for svar igjen.

Jeg tror brukt prisen på SME3012 armen alene overstiger prisene på Goldring og Pro-ject spillerene du nevner.
    Problemet er at jeg ikke har så mye å bruke på platespiller for tiden. Skal ha nye høyttalere m/kabler og nye signalkabler, og dette har høyere prioritet. Dette blir også min første platespiller (bortsett fra den foreldrene mine har hjemme), og jeg har hørt at Pro-Ject Debut skal være en bra spiller for nybegynnere. Tok kontakt med en forhandler, og han jeg snakket med mente imidlertid at denne Goldring-spilleren var mye bedre. Derfor vurderer jeg det. Den koster også 700 mer da. Er også litt å tenke på.

Hvilken mener du er best av disse to, hvis du har noen kjennskap til dem?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge spillerene er vel safe "nybegynner" spillere, jeg har ingen erfaring med noen av de. Du må imidlertid være klar over at lyden fra disse ikke vil ha mye til felles med det du får ut av en high-end vinyl rigg. Men de kommer nok begge til å være mer "likandes" enn cd spilleren din.

Ta vare på den gamle tonearmen! 30 år gamle armer er ofte mer verdt en surround forsterkeren du kjøpte for et par år siden. Du kan eventuellt selge den gamle armen og finansiere noen av kjøpene du planlegger.

Mid til high-end stereo, rør og vinyl komponenter holder seg svært godt i pris i forhold til surround utstyr.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er jo klar over at dette er spillere for nybegynnere. Men som sagt har jeg ikke så mye penger for tiden, er jo også student. Har ikke råd til noen high-end platespiller akkurat nå.

Men fikk prøve Pro-Ject-spilleren, og ble litt overrasket over hvordan det var. At det ville være annerledes enn en CD-spiller tenkte jeg vel på forhånd. Sammenliknet med CDer synes jeg glade sanger ble gladere, triste sanger tristere, osv. Var på en måte mer stemningsfylt musikk. En veldig positiv opplevelse altså.

PS: Kaster aldri komponenter, med mindre det er 100% skrap. Da er det sannsynligvis ikke verdt noe om 30 år uansett. Og jeg har ikke surround, kjører heller stereo. For meg er musikk viktigere enn film (hvertfall i øyeblikket).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH

Men fikk prøve Pro-Ject-spilleren, og ble litt overrasket over hvordan det var. At det ville være annerledes enn en CD-spiller tenkte jeg vel på forhånd. Sammenliknet med CDer synes jeg glade sanger ble gladere, triste sanger tristere, osv. Var på en måte mer stemningsfylt musikk. En veldig positiv opplevelse altså.
    Flott beskrivelse, ting blir mer ekte og levende!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isokkelesten
    Flott beskrivelse, ting blir mer ekte og levende!
    Ja, nøyaktig det jeg mente.

Kommer jo ikke til å hive CD-spilleren min av den grunn, den er også et godt stykke arbeid vil jeg si, men at jeg skal ha platespiller, det er definitivt avgjort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •