Balansert til ubalansert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Balansert til ubalansert

Har anskaffet noe PA utstyr med balanserte (XLR) inn og utganger som jeg ønsker å benytte sammen med det øvrige hifi utstyr.

Har en DBX driverack PA. Denne har blant annet muligheten for den nødvendig 3-veis delingen i mitt oppsett. DBXèn har 2 innganger XLR hun og 6 utganger XLR han.

Til å drive dypbass (under 50hz) har jeg en Crest Audio 12 PA forsterker, denne har XLR hun. Det benyttes her 2 stk. 15 tommers CW i push pull pr. kanal. Mellom 50 og 120hz har jeg en NAD 218 som også har XLR hun. Her benyttes 2 stk. Fostex 12 tommere. MEN, fra 120hz og opp har jeg en Pioneer AX10 surround forsterker. Denne har kun phono (ubalansert) Pre out og phono inn. Her benyttes et 8 tommers fulltoneelement fra Fostex og en Scan-speak 9500 diskant.

Hva med overganger fra balanser til ubalansert, og motsatt ? Hvilke problemer kan oppstå ? Ber om forslag og innspill.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om kabelstrekket ikke er langt har det lite og si. Den ene ekstra lederen i balansert er der for å fase ut støy ved lange strekk. bal til ubal er ground -> ring og hot -> tip på phonopluggen. (husker ikke pinnenenr på XLR)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •