Komponent kabel til prosjektor... fra DVD spiller eller xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponent kabel til prosjektor... fra DVD spiller eller xbox

Endelig er dagen kommet da jeg kan montere prosjektoren i taket! woho... Men så er det noen ting jeg er litt usikker på.

Hadde tenkt å bruke komponentkabel til min Infocus SP-110, men DVD spilleren min har ikke utgang til det. Scart -> komponent ? fungerer det, eller blir det bortkastet ?
    En annen variant jeg har lurt på er å kun koble prosjektoren til XBox`en som er maskinen som vil bli mest brukt mot prosjektoren... Får man kjøpt xbox til komponent kabel noe sted, og om så er det noe poeng ?

Og ikke minst, jeg har en 20-K rør som dette skal gjennom så jeg må kunne sette på pluggene selv. Får man "gjør-det-selv kit" som ikke er så dyrt, eller må jeg kjøpe meg coaxlignende tang for å få dette til ?

Småforvirra hilsen :?:

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har lett etter muligheter for å konvertere scart til komponent, men dette krever etter hva jeg har skjønt en transcoder som sannsynligvis vil koste mer enn det smaker (fra 1300-1400 og oppover.) Tar ikke sjansen på at det blir bra nok (har vurdert dette til Gamecube, men kjøper heller en amerikansk cube som støtter komponent ut - dette blir uansett billigere..)

Xbox kan bruke komponentkabel hvis du har chippet boksen. Kabelen er imidlertid vanskelig (om i det hele tatt mulig) å få tak på i Norge, men om du søker litt i forumet, finner du linker til steder som selger både den originale og Monster Cable sin kabel.

Det kan også være et alternativ å lage en overgang til VGA, dette skal være mulig (med forbehold) og er beskrevet her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •