Monster

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Monster

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Monster

Har i dag en dvi kabel av et billig (300kr 5meter)merke som er koblet mellom en lg py10 plasma og en marantz dv6600 (overgang hdmi/dvi).
    Så filmen flight of the phoenix og opplevde en del forstyrrelser eller graderinger i bildet,særlig ved scener av sanddynene i ørkenen.
    Var så på expert og lånte med hjem en monster 400 dvi kabel (2000kr!!! 2meter) for å sjekke ut forskjellene.
    Valgte ut 3 scener som jeg sjekket ut bildekvaliteten mellom disse kablene og ble svært overrasket når det viste seg at det ikke var noe forskjell i det hele tatt bortsett fra prisen da :wink:
    Trodde en såpass dyr kabel skulle utgjøre en forskjell i forhold til en billig "data" kabel,men da sparte jeg de kronene!
    Hva med andres erfaringer og eventuelt annbefalinger på bilde kabler som gir forbedringer??
    Sjekk gjerne denne:http://minhjemmekino.no/hunden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har du jo kun testet det på en flatskjerm som er relativt liten i forhold til pj+lerret.... Hadde du testet på projektor og hatt lange kabelstrekk vil jeg tro du hadde merket forskjell på dem. MEN NEI, det dyreste er ikke alltid det beste, og den dyreste hadde ikke nødvendigvis blitt den beste! Det har jeg selv erfart Jeg kjøpte meg en HDMI kabel med meget lav impedans, meget god skjerming og høyt tverrsnitt. På den måten kunne jeg være sikker på at selv om jeg hadde kabelstrekk på 12m ville det bli minimalt med signaltap fra signalkilde til pj.

Edit: Dette kommer også an på øyet som ser. Noen er mer pirkete enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Billed Kabler

prøv MIT sine importeres av MONO
    Selv Supra kabler er bedre enn Monster

Her er noen viktige detaljer som gjelder for billed kabler DVI/HDMI og komponente:
    Det er 2 meget viktige faktorer!
    1. VP (Velocity of propagation / Hastighetsfaktor) som angir % av
    lysets hastighet - skal være høyest mulig.
    2. Capacitance oppgitt som pF/m - den skal være lavest mulig!

I tillegg så må kabelen være true 75 Ohm og god skjærming.

Her er eksempel spek på noen komponet kabler:

MERKE: VP CAPACITANCE
    Monster M1000 74% 67Pf/m
    MIT One Wire RG-6 Silver 83% 52Pf/m
    Supra Trico Video 78% 58Pf/m
    Supra AV-3 78% 45Pf/m

SUPRA AV-3 har her best spec.

Mvh

Pers

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Graderingene du ser må enten skyldes begrensinger i kilde eller TV-apparat. DVI/HDMI introduserer jo ingen støy på signalet som overføres, annet enn artefakter som dukker opp når kabellengden overskrider en viss lengde (tenker da på pikselfeil, streker osv).

Personlig ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe en dyr DVI-kabel for korte strekk. Dyrere kabler vil nok være å foretrekke på lange strekk, da de antageligvis har bedre ledere og bedre skjerming, noe som gjør at man kan sende signalet noen ekstra meter uten å oppleve feil.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo alltids være at dvdspilleren sender dårlig signal da, da vil jo ikke bedre kabel funke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •