Spørsmål om kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om kabel

Er det antall watt som skal pushes ut til høytalerne som er bestemmende for hvor viktig kabelens lederegenskaper er, eller er det andre ting? Er det krise å ha en f.eks. 9 meter lang kabel i forhold til en på 3? Jeg snakker nå primært i forhold til musikk stereoanlegg.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe du må finne ut på egenhånd. Her inne vil noen si ja og andre si nei, gjerne etterfulgt av litt stenkasting og drittslenging begge veier. Jeg for min egne del hører ikke forskjell på høyttalerkabler. (Ja, jeg har forholdsvis dyre ht kabler, men de ser så fancy ut)
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om vi ser rent teknisk på det så kan du beregne spesifikasjonene på hvor mye strøm (amper) som skal igjennom og hvilken last det er i enden.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Jeg mener at skal du ha lange kabler så bør du gå opp på tversnittet kontra en kort kabel, strømmen i kabelen øker med effekten og høyere strøm krever mer tversnitt på kabelen, men normal så bør feks 2,5m2 være tilstrekkelig på en 9m kabel om du ikke har en veldig strømsterk forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •