Problemer! Skal jeg satse på en bedre HDMI kabel, eller skal jeg prøve component?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer! Skal jeg satse på en bedre HDMI kabel, eller skal jeg prøve component?

Hei!
    Jeg har en philips dvp9000s, har vel hatt den siden oktober.
    Den er koblet til prosjektor ved hjelp av denne 4 meter lange HDMI kabelen: http://www.nettdata.no/catalog/produ...roducts_id=812

Det har fungert uten problemer fram til de siste dagene!
    Bilde har begynt å forsvinne, det kan skje når som helst under en film, eller det kan være borte allerede når jeg starter spilleren. Før kom det tilbake når jeg "ruklet" litt på HDMI kontakten bak dvd spilleren! Men nå er det bare blitt vanskeligere og vanskeligere å få bilde fram igjen! Å nå er det blitt så godt som umulig å få tilbake bilde Må derfor benytte 360`n som dvd-spiller noe som er en nedtur......

Spilleren er nå koblet til tv`n med scart og funker fint da, men vil ha den tilbake til prosjektoren snart!

Jeg vet ikke om det er HDMI utgangen bak spilleren, eller om det kan være kabelen som allerede er slitt. Derfor vet jeg ikke om jeg skal handle en ny og kanskje bedre kvalitetsmessig HDMI kabel eller om jeg skal prøve Component kabel istedenfor.
    Håper det er nok med en bedre HDMI kabel da component inngangen på prosjektor allerede er i bruk av xbox 360.

Lurer på om dere kjenner igjen disse problemene og vet hva som forårsaker problemet?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hårfin linje mellom spillerutgangen og kabelkontakten tipper jeg. Har hele tiden hatt en sunn skepsis til HDMI-kontaktene, da jeg mener at byggekvaliteten og soliditeten i en DVI-kontakt er mye bedre. Bildet blir jo likt, eneste forskjellen er jo at HDMI i tillegg kan overføre lyd. Med komponent er du nærmest garantert at bildesignalet kommer igjennom, men bildet blir ikke like skarpt.

Har du muligheten til å ta med spilleren til den butikken du kjøpte den (eller en annen) og teste med en annen kabel så finner du jo fort ut av om det er utgangen eller kabelen...;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper problemet ligger i den elendige kvaliteten på dvp9000s, du er ikke den første med problemer med hdmi utgangen. i løpet av kort tid skal jeg selv over på hdmi fra komponent med dvp9000s, så jeg kan bare håpe det vil fungere bra for meg. :neutral:

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    En hårfin linje mellom spillerutgangen og kabelkontakten tipper jeg. Har hele tiden hatt en sunn skepsis til HDMI-kontaktene, da jeg mener at byggekvaliteten og soliditeten i en DVI-kontakt er mye bedre. Bildet blir jo likt, eneste forskjellen er jo at HDMI i tillegg kan overføre lyd.
    Bare en liten kommentar til den siste setningen din der. Det er LITT større forskjell. DVI standarden garanterer bare bilde med kabelstrekk opp til 5m, mens HDMI standarden garanterer opp til 15m. Siden HDMI er bakoverkompatibelt med DVI, som igjen stipulerer en gitt maks spenning for utgangssignalet, så må forskjellen på godtatt kabellengde ligge i at HDMI har feilkorrigering.

Når det gjelder trådstarters problem tipper jeg på spillerens utgang siden dette er et kjent problem med spilleren, men det er klart man bør være sikker før man sender sånt til reparasjon. Vil anbefale å "låne" en HDMI kabel på Elkjøp å få bekreftet at det ikke er kabelen det er noe galt med. En HDMI-DVI overgang fåes på ClasOhlson for 149,- Så kan du få testet HDMI inngangen på projektor med en datamaskin for sikkerhetsskyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

Men hvis elkjøp låner ut HDMI kabler av bedre kvalitet så får jeg jo prøve det! Eller bare ta me spilleren til dem da. Hvis elkjøp yter denne servicen så burde det jo ikke være det store problemet!
    Hjelper det ikke med den eventuelle kabelen jeg låner av elkjøp så er det vel bare å gå for component.....
    Håper det går uten problemer for deg EivindLunde!

Bestilte spilleren fra nettdata.no, de har også vanlig butikksalg men blir litt for lang å reise dit for meg.

Men er det ikke litt rart at det er først nå problemet dukket opp? Det fungerte jo smertefritt de første månedene......

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg satte "låne" i gåseøyne så tenkte jeg på elkjøps 30 dagers bytterett. Du kjøper en kabel, funker det så beholder du den, om det ikke funker så vet du at den gamle kabelen din sannsynligvis fungerer, og da kan du jo returnere Elkjøp kabelen, så har det ikke kostet deg noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Når jeg satte "låne" i gåseøyne så tenkte jeg på elkjøps 30 dagers bytterett. Du kjøper en kabel, funker det så beholder du den, om det ikke funker så vet du at den gamle kabelen din sannsynligvis fungerer, og da kan du jo returnere Elkjøp kabelen, så har det ikke kostet deg noe...
    Aha! Hehe, la ikke merke til gåseøynene jeg
    Men da får jeg prøve å "låne" da vettu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •