Problemer med kabling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med kabling.

Jeg er som sagt nybegynner når det kommer til Hjemmekino osv. Så jeg trenger råd og hjelp med kabling. Jeg har skisset ned en tegning på 10 min, for å vise hvordan jeg har tenkt det, vet ikke om det er rett måte å gjøre det på. Har prøvd å lese meg til det, men jeg føler det er en jungel av kabler så jeg klarer ikke få helt oversikten..

Allt skal trekkes i 50mm flexi rør som kommer ned til høyre for øverste box på venstre rad på bildet. 50mm røret er ikke lagt når jeg tok bildet, pga at jeg må trekke det før jeg legger det i veggen. fikk ikke alle kablene igjennom pga for bratt vinkling, som er uungåelig pga en stålgjelke i taket...

Jeg teiper og stripser røret mot stender kompakt ned mot en vanlig veggboks som jeg skjærer hull i toppen på.

Jeg har lagt ved skissen, tok bilde av den for 5 min siden, hvis Dere ikke klarer å tolke den, så for jeg prøve å knote ned en ny senere..

TEGNINGEN: Strekene som kommer ut fra TW600 imiterer kablene og er de som skal inn i 50mm flexirøret. Også pc kabelen skal der....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du ha en av hver mulige kabel opp til PJ? Er det ikke bedre å ha kvalitets HDMI og component og droppe s-video og komposit?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vadder
    Hvorfor skal du ha en av hver mulige kabel opp til PJ? Er det ikke bedre å ha kvalitets HDMI og component og droppe s-video og komposit?

Det er jo det jeg har, bare at jeg har Scarten med også?..Hvis det er antall boxer du ser på, så er det for inwall surround 7.1..

Kablene til projektor kommer ned i 1 box, som ikke er med på bildet. Her vill jeg ha kabler til alle tilkoblingene som projektoren har, en kabel til hver tilkobling for å ha gjort max av tilgjenglige muligheter når jeg først er i gang. For jeg vil ikke kunne trekke dette senere. Jeg er nødt til å trekke de når jeg har røret strekt opp uten knekk på røret før jeg legger det i vegg, for så å legge det i vegg ferdigtrukket. Forde jeg fikk problemer med vga kabelen pga for bratt vinkel på flexirøret. Det kan jeg desverre ikke gjøre noe med pga en jerndrager i taket. Jeg ligger likevel 50mm røret i vegg med kablene i, for man vet ikke hva fremtiden bringer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •