Bytte ut NORDOST Super Flatline bi wiring med billig kabel? for stor plugg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bytte ut NORDOST Super Flatline bi wiring med billig kabel? for stor plugg

Hei dere,

Jeg er ganske så usikker på hva jeg skal gjøre nå og tenkte jeg kanskje kunne få litt tips av dere :-)

Jeg har kjøpt ny forsterker etter å ha lest lyd og bilde årstestene, Pioneer VSX-915-K ble valget. Alt så bra ut når jeg så på spesifikasjonene. Men så skulle jeg koble opp anlegget og kom til mine NORDOST Super Flatline bi wiring kabler som er koblet til mine Tannoy Saturn S8 høytallere (front). Det viste seg da at bananpluggen jeg skal koble inn i forsterkeren var for stor (hadde en Onkyo TX-DS575 før med store nok kontakter). Så kommer det jeg tviler på:

-Skal jeg returnere forsterkeren og finne en annen i ca 4-5.000 kroner klassen?
    Eller
    -Skal jeg bytte ut mine Flatline kabler med noen rimelige standard høytaller kabler?

Jeg har lest en del av innlegge på forumet om høyttaler kabling og bi-wiring og tror kanskje at anbefalingen vil være å bytte ut Flatline kablene. Men de var jo så dyre, anbefalt av Hi-Fi klubben med forsikring om at lyden ble så mye bedre.. :-)

Litt av bakhistorien:
    Jeg hadde et anlegg jeg var rimelig godt fornøyd med som hadde en Onkyo TX-DS575. Men den forsterken gikk i stykker. Så på en film og skulle se på neste og da var det plutselig ingen lyd å få mer. Alt annet av funksjoner på forsterkeren virker, men det kommer ingen lyd ut hverken på jack eller høyttalere. Da ble valget enten å kjøpe ny eller reparere den gamle, så det ble ny. Saturn S-8 høyttalerne er jeg forresten veldig godt fornøyd med.

Kanskje jeg da etter jeg har fått svar her skal selge noen dyre flatline kabler :-) Kanskje noen også vil kjøpe en noget defekt Onkyo forsterker som kanskje er lett å reparere.

På forhånd takk for hjelpen,

Hilsen fra Gaute

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du ikke får inn bananpluggen er at det er en liten plastplugg på terminalene. Gjør som alle andre her på forumet og fjern den pluggen. Du gjør ikke noe galt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen.

Nå følte jeg meg skikkelig smart :-) Søkte litt på forumet etter hvordan man skulle fjerne de pluggene og det er vel en skrue som må til.

Det jeg nå egentlig lurer på da er: hvorfor er de plastdingsene der inne og så vanskelige å fjerne? Er det ikke meningen at man skal bruke bananplugg? Står ingenting i manualen om det heller som jeg kunne se :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er der på grunn av en europeisk sikkerhetsnorm, fordi enkelte lands strømstøpsler passer akkurat inn...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg bare igjen si tusen takk for hjelpen. Er nå oppe og lykkelig med ny forsterker etter kjemperaskt svar her på forumet. Hadde litt nedtur i dag når jeg trodde jeg måtte bytte ut ting.

Må si at forsterkeren har mye fint for kun 3495,-. Trodde jeg måtte opp i 5000,- for å få noe jeg likte.

Ha en fin kvled

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •