Komponentkabel, dyr eller billig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponentkabel, dyr eller billig?

Kan noen gi meg et fornuftig svar på hvilken kabel jeg bør velge.
    Jeg har sett på Proson, og synes denne ser ok ut, prisen skremmer meg heller ikke, men jeg gidder derimot ikke bruke 1.600,- på denne hvis dere mener en til under halve prisen er like god.
    Jeg har lest såpass mye på forumet at jeg har forstått det slik at det ikke finnes noe fasit på spørsmålet, men kom alikevell med deres anbefalinger, evt egne meninger.
    Ps. jeg har egentlig ikke peiling, eneste grunnen til at jeg har sett meg ut Proson er fordi den ser skikkelig grom ut.

Mvh GeirV

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mitt synspunkt er at penger i en komponentkabel før en viss sum kan bli boss.
    Jeg mener:
    Komponentkabel til XBox360 viser seg at billigkabelen fra Joyteck ikke holder mål hvis den skal vise HD-materiale (High Definition). 200,-
    Da vil kabelen gi duplisering i bildet (ghosting).
    Kjøper man Microsoft sin litt dyrere originale kabel som er en del tykkere, så har man ikke dette problemet og bildet er strålende. 300,-
    Kjøper man monster sin til 1.000,- mener jeg det ikke er verdt de 700,- ekstra, og tviler litt på om man ser forskjell.

Jeg hadde en 10m lang komponentkabel med tynne ledninger men meget god skjerming opp til min projektor.
    Til vanlig signalføde i PAL og NTSC var den helt grei.
    Presset jeg HD-materialet gjennom denne kabelen fikk jeg ghosting.

Kjøpte Clas Ohlson sin 10m komponentkabel til 279,-
    Den er tykk, tung og gir et godt kvalitetsinntrykk. Og jepp, ghostingen forsvant og jeg sitter med et helt rent bilde.

Min personlige konklusjon er å styre unna de billigste da de kan gi artefakter i bildet. Samtidig tror jeg overdyre kabler som nærmer seg tusenlappen og drar forbi vil kunne være en god slump penger ut av vinduet.

Problemet med Joytech kabelen vet jeg ikke om var for tynne ledere eller dårlig skjerming. Men min egen 10m komponentkabel som gav ghosting vet jeg var mer enn godt nok skjermet. Der var det garrantert for tynne ledere som gav meg feilen.

Clas Ohlson-kabelen er virker til å være tykk og godt skjermet.

Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såmed andre ord du kjører med co komponentkablel og er fornøyd med det.
    Jeg leste på forumet en plass at du kunne kjøpe hva du ville på co, unntatt komponentkabelen, det er slike ting som gjør meg litt usikker i valget på kabel, tror alikevell jeg støtter deg i innlegget ditt, men har ikke noe problem med å legge litt ekstra i en kabel så lene det er verdt det.
    Det jeg forsøker å få frem er at det må finnes en mellomting mellom Co og Proson eller gjør det det??

Mvh Geir V

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •