(banan)Plombering på Pioneer VSX-915, KNOT!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(banan)Plombering på Pioneer VSX-915, KNOT!

Tjoho!

Har akkurat vært nede i kjelleren og satt på bananplugger på alle høyttalerkablene. Jeg brukte Dali std plugger, ikke verdens beste festemåte på de, men de virkelige problemene støtte jeg på da jeg skulle fjerne plomberingene på forsterkeren...

Først prøvd jeg jo med en liten flattrekker å bikke den opp, men de ville jo fean meg ikke opp! Det eneste som skjedde var at jeg brakk av små biter ytterst på plombene. Jeg fant frem tang og prøvde å ta tak i de delene som stakk utenfor bananhullene, men det gikk ikke, verken på de som jeg hadde maltraktert eller de som fortsatt var like hele.. Det som skjedde til slutt var at jeg kjørte en side av den tynneste tanga jeg fant opp i hullet på plombene og etter et par forsøk fikk jeg dem med ut...

Bare sånn lite tips tilfelle noen lurer på hvordan man skal få ut plombene på en vsx-915, eller andre pioneer modeller som har like utganger..

Jeg har ikke veldig vid og bred erfaring med bruk av bananplugger (huff hva folk som ikke vet hva en bananplugg er kommer til å tro om dette innlegget), men håper da det finnes produsenter som gjør dem litt lettere å få ut... De utgangene på pioneeren er ikke akkurat veldig solide fra før så de fikk kjørt seg godt under prosessen.. Men nå er hvertfall alle 14 plombene ute..:lol:

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker neglene på enkelte modeller, men på noen er det så trangt at jeg har brukt spissen på en tapetkniv. Da funker det fint.

Øvelse gjør mester..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er av det slaget med en trang "ring" litt inn i hullet så er det meget enkle å få ut. bruk en treskrue. da biter gjengene tak i plomberingen, og den blir med ut.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine