Antenne kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Antenne kabel?

Har sett opp og ned på alle sider jeg kan finne om kabler uten å finne en skikkelig antenne kabel, fra vegg utakket til tv? Hifi Klubben har en på 1m, men denne blir litt i korteste laget. Har ikke Monster eller Supra noen slik kabel? Er sikkert ikke mye å hente her,men har med helhetsintrykket å gjøre.. Noen nett sider?

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan kjøpe som metervare og sette på kontakter selv. elfa selger i alle prisklasser:

www.elfa.se

det du må spørre deg selv er hva slags kvalitet det er på kabelen som er strukket inne i veggen din fram til uttaket - er det da nødvendig å investere i en dyr kabel de siste par meterne?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle svare deg, men så ser jeg at darwin har lagt inn akkurat det poenget jeg ville få frem...
    Det er jo ganske idiotisk å satse på annet enn samme kvalitet som det du allerede har i veggen. Bedre/dyrere enn dette er bare bortkastet. Legg heller penga i noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som elektriker, så kabel har jeg i metervis.. Men på grunn av helhetsintryket vil jeg ha en skikkelig kabel inn på tv. Kall det gjerne placebo,men jeg liker at ting skal se bra ut...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster Cable har en godt skjermet antenneledning som selges på rull. Da kan du lodde på ønskede plugger, eventuelt sette på en kabelstrømpe... Kabelen er heller ikke spesielt dyr.

Jeg husker noen tråder om antenne-kabler for en stund siden. Konklusjonen var det det av og til kunne være noe å hente på en skikkelig kabel fra vegg til TV, spesielt ved lengre stekk. Ikke spør meg hvor - har ikke prøvd selv.

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pimp my antennekabel

Men på grunn av helhetsintryket vil jeg ha en skikkelig kabel inn på tv. Kall det gjerne placebo,men jeg liker at ting skal se bra ut...
    pimp my antennekabel altså! da kan du kjøpe en billig som allikevel ser kul ut fra bandridge:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker..akkurat det jeg var ute etter...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lurt på om det er noe å hente på å skifte antennekabel. Dersom som man har masse kabler, tror jeg det har noe for seg med en skjermet kablel. Har testet 2 stk monster kabler (1m hver) koblet sammen mot en 5m lang antennekabel fra Elkjøp. Her var det forskjell. Fikk skarpere bilde med de to Monster kablene. Årsaken kan være at den skjermet eller at når kabelen blir så lang som 5m blir det forringelse.
    Vil ellers tro at det mulig å få antennekable av kvalitet hos en antenneservice butikk.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viablue og Qed har skikkelige antennekabler.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apropos antennekabel!

Jeg har selv elektroutdanning, men har ikke "forsket"/målt på dette, derfor spør jeg:

En antennekabel er 75ohm. Ja, ok. I forhold til hva?? Hvor/hvrodan måles dette??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •