Komponentkabel til projektor...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponentkabel til projektor...

Skal kjøpe en kabel fra forsterker til projektor. Det jeg lurer på da er om for eks hi fi centerets anbefaling en Proson kabel til 1600kr er værdt pengene kontra Clas Olson sone Home Cinema kabler?

Jeg har følgende utstyr:

H\K AVR7300 hjemmekinoreciver
    Panasonic PTA-E900 projektor (Hentes på posten etter dette innlegg)
    Pioneer DV737 DVD spiller
    Audio pro Avantec nine front
    Audio pro one bak og two center

Har kjøpt komponentkabel på Clas ohlson til 279kr (10m) og en på 1.5m fra dvd til reciver... Dette er meget billige kabler og jeg forventer for så vidt ikke all verdens av dem, men er det virkelig værdt å betale 1300kr til for prosonkabelen til Hi fi centeret? Eventuelt har noen her en erfaring rundt dette og en anbefaling? Betaler gjerne 1600kr for en kabel, men da bør den være meget bra og ikke bare se "bøsen" ut som prosonkabelen... for den er litt tøff :-)

Så et til spm. Kjøpte en optisk kabel på Biltema av alle plasser. Denne skal kobles til Xboxen for digital lyd... Kostet 44kr :-)... Hvilke merke anbefales her?

Det geniale med dette er at jeg nå har skrapt bunnen for kabler og har noe å sammenlikne med. Jeg mener det skal være meget merkbart før jeg er villig til å betale 5 ganger så mye for en kabel....

Noen erfaringer på opriske kabler her inne?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få kjøpe min realcable 10 meter component til 500,- +frakt.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Skal kjøpe en kabel fra forsterker til projektor. Det jeg lurer på da er om for eks hi fi centerets anbefaling en Proson kabel til 1600kr er værdt pengene kontra Clas Olson sone Home Cinema kabler?
    Hei der !
    Jeg startet også med kabel fra Claes Olson, og syntes dette var en helt grei kabel, som helt klart gav mye for pengene. MEN, så kjøpte jeg en brukt kable fra Supra, og kinofølelsen fikk en helt ny dimensjon. Dybden ble dypere, bildet skarpere og mer detaljert, og fargene ble mye klarere.
    Kan nesten ikke beskrives !
    Nå et halvt år senere byttet jeg Supra kabelen i en enda bedre kabel fra Monster, og føler at jeg fikk tynt dybde skarpheten, fargnene, og kontrasten enda et hakk ;-)

Jo, helt klart at en god kabel betaler seg i lengden. Det lønner seg å se etter noe brukt, og jeg mener og huske at det ligger en knall kabel fra Ixos på AV-torget!

Lykke til!

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører bare kabler fra Clasohlson og er fornøyd med det. En kamerat av meg skulle kjøpe kabler til projektor han også og lurte på det samme. Han kjøpte Proson sine kabler men ble litt i tvil da han hadde brukt opp alle pengene sine. Han tok de med opp til meg for å prøve de i forhold til mine. Ingen av oss kunne se eller høre noe forskjell så det endte med at han bare leverte de inn igjen og gikk på Clasohlson og kjøpte der. Det er sikkert andre som mener noe annet, men det er ivertfall min erfaring. Håper at dette kunne være til litt hjelp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •