Skjøte scart kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjøte scart kabel?

Jeg trenger å trekke en scart kabel gjennom et hull (vegg + tak) på max 2 cm. Finnes det runde, SMÅ skjøte-stykker for scart kabler, eller er det kun de enorme han/hunn-kontaktene? Har prøvd å søkt på nettet, uten hell...

Er det mulig å kutte en scart kabel i to, og deretter lodde ledning for ledning sammen? (det siste vil vel gi en del ekstra støy i signalet??)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gamle B&O TV hadde scartinngang av standard type, men også en rund inngang som ligner på s-video, men det er scart. På B&Os scartkabel kan man ta av og på endestykket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du ikke tenker på B&O PowerLink eller MasterLink kabelen? Er det noen som vet om det er mulig (uten å introdusere for mye støy) å kutte scar-kabelen i 2, for deretter å skjøte leder for leder sammen igjen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leder for leder er vel greit. Det er vel værre å ordne skjermingen...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra selger scart kabel per meter. det går fint å lodde egen scartkontakt, men det er et j###a pirkearbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott - skal prøve det. Så får det heller ta litt tid....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Supra selger scart kabel per meter. det går fint å lodde egen scartkontakt, men det er et j###a pirkearbeid.
    Med det samme - finner ikke scart kabler og kontakter på www.jevning.se (som selger supra ledninger). Hvor har de dette? Har scart kabel i løpemeter en annen betegnelse?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei sjekk denne: www.dynabel.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linkene. ClasOhlson har et godt konsept, men så vidt jeg kan se har de ikke full scart til/fra. På Dynabel fant jeg at de førte Supra scart kontakt, men jeg kunne ikke se at de førte full scart kabel i "løpemeter". De har det som heter Supra FS kabel inkl. scart kabler i begge ender, men da er vel begge sidene ferdig koblet (==> får ikke trukket kabelen gj. veggen)? Det jeg trenger er derfor en full scart kabel der gjerne den ene scart kontakten er ferdig koblet, men at den andre er "løs" (må koble selv). Evt en fullkoblet kabel og 2 løse scart kotakter...

Eller må jeg kjøpe en 4 meter lang ferdig koblet Supra FS kabel + en scart kontakt, og kutte ledningen selv, tre kablen gj. veggen for deretter å koble på den løse scart kontakten? Det BURDE gå, men jeg skulle gjerne hatt en litt lenger ledning...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile skjøte kabel

Det burde gå fint å skjøte en kabel. jeg skal nå klippe en vga skjerm kabel i 2 ca midt på. så skal jeg lodde inn en laaang cat5, for så å koble sammen pc på loftet med lcd tv m. vga inngang nede i stua. Digital lyd overføring gikk fint med en 15 meter lang antennekabel som jeg monterte avklipt phonoledning på i hver ende. Spennende saker. Har god erfaring med lodding, men er du stø på handa så kan nesten alle greie dette, bare husk å gjøre god jobb, husk isoler alle koblinger. lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipp og skjøt kabel

Klipp scart kabelen i to, tre den ene enden gjennom veggen og lodd sammen tråd for tråd. farge mot farge. enkelt og greit. isoler hver enkelt lednigsskjøt godt (ikke overdriv). tilslutt surrer du 2 lag med el-tape rundt det hele og bretter jord-skjermen over ytterst, lodd sammen endene, På nytt ett lag med el-tape. Kabelen er ferdig og du kan glemme støy. i alle fall om du bor i ett normalt hus. jeg har klipt en skjermkabel, skjøta den med 10 meter cat5 nettverkskabel. ingen støy, bare lykke. PC på loftet og 30" LCD skjerm nede i stua med AVforum på. Sitter nå i sofaen og surfer. Klipp og lodd. Billig og enkel løsning som fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •