Nordost super flatline MKII erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nordost super flatline MKII erfaringer

har prøvd disse på mitt anlegg å vil si at det økte lyopplevelsen betydlig, gav mye renere lyd på høyere volum...

Mitt opsett er:
    H/K AVR 330
    Sony ? cd spiller
    System audio 1280 MKII

Bruker Nordost Red dawn signal kabel fra CD spiller til forsterker...

Er det andre erfaringer, Kanskje negative positive?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt dem selv og er ikke imponert. Som en annen skrev i tråden: http://avforum.no/forum/showpost.php...&postcount=493

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare positive erfaringer med Red Dawn,jeg har høyttalerkabler og to sett signalkabler(balanserte)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelige nordost-kabler? Har mannen spist fleinsopp eller??? De kablene er jo helsjef! Hadde dem flatline gold på bassene i et bi-amp oppsett, og bassen ble umiddelbart fastere og kjappere, og de var tilsynelatende immune mot elektronisk støy! Nå er de byttet ut med fetere kabler for å tilpasse lyden bedre til rommet, men å si at de er forferdelige(med mindre dette er sagt i en annen sammenheng, og således ikke menes direkte) er da grov skivebom. Hele greia med Nordost er nøytraliteten, så om anlegget og rommet spiller på lag, kan man trygt kable med nordost uten at f.eks. diskanten dempes eller noe annet dramatisk ved lydbildet endres. Har man derimot et behov for å gjøre endringer i lydbildet med valg av kabler, f.eks. har litt tynn bass og vil ha kabler med "fetere" klang er nordost helt feil vei å gå!
    Men om det er verdt prisen...vel det får bli opp til den enkelte! For min del var det verdt prisen, men ville ikke vært det nå, så her finnes kanskje ingen fasit! Er tross alt kabler vi snakker om, og mange mener jo at hvilke kabler man bruker betyr bortimot null og niks...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordet forferdelig står i anførselstegn, som da indikerer at uttalelsen ikke er bokstavlig. Jeg benyttet et par Nordost med AV M3 Super og var ør i hodet av diskanten.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det er flatline gold det prates om her så er jeg helt enig, prøvde de på et uttal høyttalere og elektronikk. låt ræva alle plasser.
    en installasjonsledning til 5kr meteren spiller bedre...
    skulle jeg trekke frem noe positivit om de måtte det være luftig diskant (selv den er er spiss og tynn) og kanskje noe detaljer oppover også.
    men hele frekvenssammenhengen i denne kabelen er helt merkelig...klinisk, dødt, utrolig dårlig driv.
    jaja. mulig den funker meget bra i noen systemer...har da ikke prøvd såå mye.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kobla frem og tilbake i hele dag, er jo tross alt julaften, og det jeg legger merke til er at bassen blir strammere, og som nevnt av en annen mye kjappere... Den blir ganske spiss på diskanten men dette er noe jeg personlig liker(til en viss grad)...

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme høyttalere som deg, STUTTSEN og brukte Flatline gold mk2 høyttalerkabler fremt til nå nylig. Grunnen til at jeg byttet dem ut var den spisse og hissige diskanten, samt problemer med at de plukket opp støy. Brukte Solar Wind singnalkabel mellom signalkilde og forsterker.

Bruker nå "Black Magic" Intro IC og HT. Spiller i mine ører mye bedre enn Nordost kablene jeg hadde. Bassen går helt ned i kjelleren, fantastisk oppløsning og perspektiv. Alt høres mer riktig ut, spesielt stemmer.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da må jeg prøve de også før jeg bestemmer meg, er tross alt mye penger å bruke for noen kabler... andre alternativ folkens?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Nordost SPM selv, men vurderer å prøve Black Magic Revelation. Full returrett, så om man ikke er fornøyd er det jo bare å returnere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme nordostkablene som deg! selvfølgelig låter de ikke perfekt, men i forhold til hva da? 1500,- for de kablene der er ikke noe å si på i det hele tatt!

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mye rart jeg hører om disse kablene, så holder jeg meg heller til de biltema-kablene jeg har nå.. (2x2.5mm2) .. </flamebait>

og, God Jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, har nordost flatline mk2 selv og funnet ut at det kun er 0,83 mm2 per leder.... er ikke det litt lite når det er snakk om kobber, har ikke fått testa dem enda, pga at forsterkern ikke har "bananterminaler"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går fra Solar Wind analog nå til PM audio Black Magic Rev IC. Du kan teste alle kabler fra PM audio i tre måneder, er du ikke fornøyd kan du sende dem tilbake på deres (PM Audios') regning De har hatt veldig veldig mange som har byttet fra Nordost høyttaler og signalkabler (også Synergestic research og flere) til BM Rev ht og signalkabler, og det var ikke en eneste en som hadde levert kablene tilbake kablene de hadde kjøpt hos dem fra de hadde begynt å produsere kabler. Og det var ht og signalkabler fra kr 6-200.000kr, sier ljo litt...

MEN dette går mye på hva du liker og hvilken smak du har, er jo da veldig greit at du kan ha dem i tre mnd og kan levere dem tilbake om du da ikke er fornøyd med dem....

Men disse kablene skal være veldig nøytral og åpen og 100% tett for støy/interferens og lignende, er jo også veldig kjekt Synes og det er kvalitetsmessig betryggende at de er håndlaget....

Vurderer også å kjøpe meg noen BM Rev ht kabler hvis disse viser seg å være bra.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan gi meg link til sidene til black magic kablene? blei interessert

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.pmaudio.no

også går du inn på produkter/kabler/black magic/ BM Rev IC

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange foskjellige meninger....

Men tenkte jeg skulle høre om dere kunne synse lit,,,

Vurderer nå disse NORDOST Flatline Gold, singel wire versonen,

Er det noen som har formening om dette kan bli en god match?

Forsterker Harman/Kardon 970
    Høytalere Dali Ikon 6
    Signalkilde Denon 1930.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •