hvor viktig er kabler - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 355
    Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler

Tar gjerne en tur til Fetsund tar meg 5min, men jeg er også av de som har noe av de samme oppfattningen som deg, Da jeg er utdannet og har jobbet med elektronikk i mange år , mener jeg selv at jeg kan noe om ohms lov. selvfølgelig finns det bra og dårlige kabler, men ikke med det enorme spennene som prisene tilsier.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i orden. Kontakter deg nærmere Nitro. Sverre.... Med den avatoren er jeg fristet til å tro dette er deg: http://www.sverrekahrsracing.no/racing/team/team.htm ?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Dette er jo rart.. Det er jo utrolig mange fabrikanter av kabler. Jeg synes det er rart at så mange firmaer eksisterer hvis det ikke er lydmessige forskjeller på kabler?? ....
    Og så finnes det slankemidler, hårfjerningsprodukter, middel mot skallethet, potensmidler, radarvarslere, cellulittkremer osv. osv.

Så lenge halvparten av verdens befolkning til en hver tid ser ut til å være lette å lure vil det være store muligheter til å tjene penger.

Som sagt tidligere klarer ikke nyere vitenskap å måle det enkelte mener å høre, og de som mener å høre forskjell på høyttalerkabler klarer ikke dette i blindtester. Skal jeg da la meg overbevise av argumenter om renheten i kobberet?

Jeg behøver ikke være særlig sterk i vitenskap for å forstå at evt. forskjell på høyttalerkabler avsløres i blindtester.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Desverre samme fornavn , men jeg kjører nok litt fortere, og på to hjul som du sikkert ser på Avataren min.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tresko
    Jepp, helt enig.

Legger man noe særlig mindre enn 20-50Kr i en kabel kan man risikere å få en som ikke fungerer skikkelig.

Kanskje kabelen ikke virker i det hele tatt, det kan være at en innbiller seg at lyden er der på grunna av kabelen var så billig :shock:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare noen billige 1.5mm til mine bakhøytalere. 89kr for 25meter på clasern. Men nå er jo de bare slike små høytalere man henger på veggen. ( se www.minhjemmekino.no/sjefern ) Taper jeg mye lyd på å ha billige ledninger bak? Det er snakk om 12meter. Det viktigste er jo egentlig at det er lyd bak der?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg har bare noen billige 1.5mm til mine bakhøytalere. 89kr for 25meter på clasern. Men nå er jo de bare slike små høytalere man henger på veggen. ( se www.minhjemmekino.no/sjefern ) Taper jeg mye lyd på å ha billige ledninger bak? Det er snakk om 12meter. Det viktigste er jo egentlig at det er lyd bak der?
    Jo'a det er greit at lyden er bak der... Men jo lenger avstand jo mer kreves det av gode kabler, men det blir jo ganske dyrt når det er snakk om 12m. Det viktigste er at DU er fornøyd med lyden!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Med så lavt tversnitt kan det hende bassen blir litt skadelidende. Men tipper du har satt bakhøyttalerne til "small" i surroundreceiveren, så da gjør det ikke så mye uansett. Jeg tror nok likevel jeg på et så langt strekk ville gått for 2.5kvmm i det ideelle tilfellet for å holde resistansen nede. (Når det er sagt: Kjører vel omtrent det samme selv, og det funker greit, det. Så lenge det låter bra, så. )

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det er litt vanskelig å høre så mye forskjell på lyden når den blir såpass overdøvet av frontene Bassen kommer jo fra subben som ligger rett under den ene høytaleren så det tror jeg ikke hører så mye forskjell på.

Og jeg har jo satt de til "small" i reciveren ja

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får dra og kjøpe 2.5mm eller 4.0mm på clas ohlson da vettu.. Det bruker jeg til bak høytalerne.. Hvordan høytalere er det?

Flott at du tar deg tid til og la folk komme hjem til deg og ha en blindtest akto, eneste som er dumt er at de som virkelig har stor tro på kabler ikke stiller opp.
    Kanskje det er fordi de er redd kablene de har til 10000 ikke er så forbasket bra alikevell..?

Newcomer mrhardware sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Du får dra og kjøpe 2.5mm eller 4.0mm på clas ohlson da vettu.. Det bruker jeg til bak høytalerne.. Hvordan høytalere er det?

Flott at du tar deg tid til og la folk komme hjem til deg og ha en blindtest akto, eneste som er dumt er at de som virkelig har stor tro på kabler ikke stiller opp.
    Kanskje det er fordi de er redd kablene de har til 10000 ikke er så forbasket bra alikevell..?
    Enig!
    Så er det ingen som vil stille opp? Skulle ha klart å fått med en kamerat som jobbet på HiFi centeret, og som var veldig opptatt av alt som kunne gi "bedre" lyd, selvsagt også kabler, den eneste problemet er at han er i Australia i et år. Så hvis ingen "kabel elskere" har meldt seg innen et år, så kan jeg ta med han.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godeste Nobleman må vel være en av dem med høyest kabelbudsjett på forumet.. Ligger vel et tresifret antall kilokroner i kobber og sølv i den hjemmekinoen :-P

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Godeste Nobleman må vel være en av dem med høyest kabelbudsjett på forumet.. Ligger vel et tresifret antall kilokroner i kobber og sølv i den hjemmekinoen :-P
    Den hjemmekinoen er vel blandt de heftigste som er blandt medlemmene her i forumet, komponentene på bildesiden er det som forøvrig imponerer meg mest..:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Den hjemmekinoen er vel blandt de heftigste som er blandt medlemmene her i forumet, komponentene på bildesiden er det som forøvrig imponerer meg mest..:wink:
    Den kinoen har jeg hørt på...Du hadde fått likså god lyd til en 10'ene del av den prisen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Du hadde fått likså god lyd til en 10'ene del av den prisen.
    Akkurat det tviler jeg ikke et sekund på!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær snille og ikke si noe negativt om andres kinoer, selv om en skulle mene det. (sier IKKE at noen har gjort det nå, men jeg bare nevner det). Ellers er Nobelman's kino den ubestride ener med tanke på utstyr, bare projektoren gjør denne kinoen til en av Europas heftigste :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er superheftig, men man kunne nok oppnådd et like godt resultat mtp lyd og bilde selvom man hadde strammet inn på budsjettet litt her og der..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig a|ex

Men har man råd, så hvorfor ikke ta den helt ut :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Selvfølgelig a|ex

Men har man råd, så hvorfor ikke ta den helt ut :-D
    Sant sant. For å si det sånn, hadde jeg blitt lottomillionær hadde jeg blitt et godt eksempel på hvorfor lottomillionærer ikke er som andre millionærer :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt som med: hvorfor hunder slikker seg "der du vet"? Fordi de kan!

Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •