hvor viktig er kabler - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18
Viser resultater 341 til 355 av 355
    Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, strømledninger er ihvertfall undervurdert! Jeg blir faktisk irritert når jeg leser på sidene til Nordost. Det er så lavmåls markedsføring at det er utrolig det funker. Mesteparten som står der er møl, og da burde man miste respekten for varmerket tvert spør du meg.

Sitat Opprinnelig postet av nordost.com
    In addition to remarkable improvements in sound quality, Magus power cords will greatly improve the picture quality of display devices such as LCD, plasma screens and projectors.
    HUMBUG!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Helt enig!
    Disse tror jeg gjør det på en uforvrengt og uforstyrret måte de fleste måtte kunne leve med.
    Lekre var de også

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mjaaaaa...

Når han du siterer skriver "Har skjøtet slik" - hvorfor i all verden skriver du da "sjøtestykker"... :neutral:
    Henger det mon tro sammen med ditt valg av nick...?
    "Silvrblue" mangler jo også en bokstav.... ;-)
    Av det jeg kan skjønne av ordboka bøyes det skjøte, skjøter, skjøtte, har skjøtt. :P

skjøte v2 (norr skeyta, opph 'legge kantene sammen', av skaut) forlenge, utvide ved å felle inn el. føye til et nytt stykke s- et skaft / s- inn et stykke / s- på, sammen / s- på inntektene med ekstraarbeid gjøre større, bøte på
    (v2 = lyse lyser lyste lyst)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til coaxial-kabler – som sender elektriske impulser – overfører en optisk kabel signalet ved hjelp av lysglimt. Fordelen med dette er at dette signalet ikke blir forstyrret av støy utenfra. Spesielt ved svært lange kabelføringer kan du med fordel bruke en optisk kabel, mens en coaxial-kabel ofte er det rette valget i de fleste andre sammenhenger.
    Mja, som fiber, som gjerne brukes til bredbånd. 1000vis av meter med strekk, uten tap.

Så jeg gjetter på at en billig optisk kabel er like god som en dyr en.

Kabler - Digitalkabel | Hi-Fi Klubben: DENON AK-DL1 kabel <--- Irriterer meg tho. TP kabel til 4000kroner anyone? Fint mellom PC og router.

Edit:

Hvor finner jeg billig 5-10 meter optisk kabel?

Newcomer Tropp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aero9000
    Jeg tar opp en gammel tråd.:P

vet ikke om det jeg skriver nå er skrevet før, gadd ikke å lese alle innleggene.

alle vet hvordan en kabel ser ut når man avisolerer den?

det er mange (eller få) kobber "ledere"

noen kabler har mange små tynne (biltema, clas...)......og andre har ferre men tykkere ledere.

skal ikke påstå noe. men jeg tror att en kabel med få tykke ledere er bedre på den måten att luften ikke kommer til på så stor overflate som med de tynne ledere. alså mindre korodering over tid(som fører til betydelig svakere ledeevne). og mer "ærlig" tverrsnitt pga att den kabelen med tykke ledere har ferre hull i kabelen.

mvh
    Du er jo uansett på bærtur kompis. Skinneffekten kan du tydlig vis ikke mye om. Les noen illustrerte blader slik at du hever din egen kommpetanse før du poster slikt nonsense.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser vi har fått oss et nytt troll på forumet, ekstremt aktiv for å være kl halv fem på en onsdagsnatt.

Newcomer Tropp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Troll kan du selv være! Desuten er tid relativt og jeg lar meg ikke diktere av en klokke. Du kan ha noe å lære på det punktet.

Forklar meg hvorfor vedkommente ikke er på bærtur. Ærlig tversnitt? Overflatekorrodering som svekker ledeevne uten at subject er en skjøt? Kabelen med tykke ledere har ferre hull i kabelen?

Hvis ikke dette er førsteklasses tull vet ikke jeg.........

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tropp
    Du er jo uansett på bærtur kompis. Skinneffekten kan du tydlig vis ikke mye om. Les noen illustrerte blader slik at du hever din egen kommpetanse før du poster slikt nonsense.
    Dette er jo typisk trollargumentasjon; kommer med en påstand, og underbygger den med "jeg vet mer enn deg, så jeg har rett" uten å presentere noen referanser. Kom med linker og litteraturhenvisninger!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker i dag Biltemakabler hele veien rundt og på effektsiden og synes det høres flott ut.. men jeg er åpen for det meste selv om jeg kanskje har tatt litt skade av å være elektriker som tenker mye i retning av kobber er kobber og fintrådet er fintrådet..

skal låne noen bi-amp kablen fra kimber (mener jeg det var) på hifihuset når de får det på lager.. regner med det blir en kveld eller 2 med lytting fram og tilbake da.. Gleder meg

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss nå få høre om skineffektens innvirkning på audiosignaler!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke blader snakker vi egentlig om her?

Skin effekt er først et problem ved høyere frekvensområder enn det som brukes innen hayfay.

Skin Effect and cable impedance

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være lov å roe seg litt ned Tropp...hvorfor ikke prøve å forklare dette istedenfor å være så frempå?
    Hvis du ser på trådskriverne rett over meg, så er dette folk som virkelig innehar mye kompetanse innenfor AV og du kan selv risikere å bli satt på plass saklig av disse (noe jeg ser allerede er i ferd med å skje).
    Det er juletid, hvorfor ikke la tonen være hyggelig :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Troll kan du selv være! Desuten er tid relativt og jeg lar meg ikke diktere av en klokke. Du kan ha noe å lære på det punktet.

Forklar meg hvorfor vedkommente ikke er på bærtur. Ærlig tversnitt? Overflatekorrodering som svekker ledeevne uten at subject er en skjøt? Kabelen med tykke ledere har ferre hull i kabelen?

Hvis ikke dette er førsteklasses tull vet ikke jeg.........

e du steike tulen??...

1. jeg skrev: skal ikke påstå noe
    2. klarer ikke du å skjønne att en kabel med fler "ledere,(kobbertråder)" har flere hull i kabelen??
    3. å att det blir mer overflatekorrodering med mer over flate??
    4. "mvh terje" på vitaren dinn passer veeeldig dårlig når du kommer med slike innlegg

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler er ikke så veldig viktig i grunn. Men de er allikevel MYE viktigere enn det kabeldebattene er.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En masse teori her: http://www.st-andrews.ac.uk/~jcgl/Sc...io/Analog.html Skin Effect and cable impedance tror jeg skal lese litt i kveld...

Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •