MIT høytalerkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MIT høytalerkabler

Noen som har erfaring med høytalerkabler fra MIT.
    Tenker da spesielt på MIT Terminator 4.
    Har kjøpt disse til front og center høytalere.
    (Har Mirage OM5 fronthøytalere og Mirage OMC2 center og Harman Kardon AVR5000 hjemmekino receiver)

Problemet mitt er at jeg synes lyden er for skarp og med for mye diskant.

Vet at mye av problemet mitt ligger i for-forsterker delen i min Harman Kardon, den låter jo helt forferdelig i test mot en Vincent stereo forsterker til 10000 kr. (Så jeg skal bytte ut den med tiden !!!)

Men det jeg hovedsakelig lurer på er hvordan MIT kabler låter i forhold til andre merker ???

Har lest i "Fidelity" at kabler fra MIT gir litt ekstra i bassen og at de fyller på med mellomtone. Videre står det at diskanten i beste fall er avrundet og at den gjengir en snill diskant som kan redde et ubalansert anlegg som vil litt mye i toppen.
    Dette bekreftes av importøren av MIT som sier at de aldri har fått klager på at MIT gir for mye diskant, snarere tvert i mot. Også forhandleren der jeg kjøpte kablene sier det samme.

Var en liten tur hos Photo Phono som importerer bla. cabletalk, quadral +++. Han sa at han har erfaring med at MIT kabler "booster" vel mye i bass og DISKANT og at dette er en dårlig kombinasjon med mine Mirage OM5.

Blir forvirret jeg.....

Skal teste nye kabler i neste uke skal evt prøve ut MIT imot Synergistic Research og Cable Talk..... så får jeg se om jeg blir klokere.....

Selv tror jeg at problemene mine er som følger:
    1. Harman Kardon AVR5000 (Dårlig forforsterker + for lite watt)
    2. For liten stue til Mirage OM5 (Slik at lyden blir for intens på 20 kvadrat)
    3. Evt. kablene....

Noen som har andre erfaringer ???

Bør jeg velge andre kabler til mine Mirage OM5 ???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke så mye om MIT Terminator 4. Men har hørt litt på de, kun på demo.

Etter min mening har de en veldig åpen klang karakter, dvs at de er ganske lyse (diskant).

Mulig problememet ditt ligger i cd spilleren og kablene. Mitt gjorde det. Byttet til et par XLO uskjermede. Hele lydbilde klarnet opp på mine Kef 105.3 høytallere.

Skjønner godt at du er forvirret, bare husk å bruke dine egne ører når du skal kjøpe kabler. Det finnes mange meninger der ute...

Lykke til med kjøpet.

Newcomer froand sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også mirage om serien og HK 8500, jeg syntes også lyden var litt lys mye diskant.. kjøpte da tara labs omni III fra hifi klubben kr 1298,- og det løste mitt problem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •