Kobling PC til Stereo med lange strekk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling PC til Stereo med lange strekk

Hei

Jeg har vanligvis stereo og bærbar PC koblet opp i trådløst nettverk, men har for tiden litt kluss med dette. Vil derfor koble PC til stereo med det andre alternativet jeg har på min PC som er via utgangen til hodetelefon. (Standard minijack til phono)
    Problemet er at PCen ikke skal stå ved siden av anlegget, men ca. 10-15 meter unna. Kabler trekkes gjennom rør som er avsatt til formålet.
    Spørsmålet er hvilken kabel jeg kan benytte og om signalet blir for svakt når det når frem? Er det evt. noen måte å forsterke signalet på?
    Er det andre alternativer jeg ikke ser/vet om??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil få problemer med tap av signal i kabelen ved 10m. Har selv brukt en 25m kabel ved flere anledninger med stort hell. Men noe som kan være verdt å tenke på er om kabelen ligger i rør nært 230V~. Hvis dette er tilfelle kan det være lurt å kjøpe en kabel med god skjerm. Selv bruker jeg en vanlig Proson Interconnect signalkabel (2x phono i hver ende) og en adapter fra 3.5mm STEREO -> 2x PHONO. Denne kabelen kostet riktignok noen kroner (rundt 600 for 5m kabel og adapter) men har god skjerm og en merkbare forskjell fra de aller billigste kablene. Men hvis du ikke er spesielt kresen klarer du deg nok med en kabel fra Clas Ohlson.

Håper dette var til hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info.
    Da prøver jeg dette og ser hvordan det fungerer. Det bør ikke være mye problemer med forstyrrelser (230V) slik jeg har lagt opp rørene.

:-P
    \
    Frank

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Du kan om så ha 200m så lenge kabelen er godt skjermet har det ingen betydning, regner med att det er Mp3-filer du spiller så du har i utgangs punktet ikke noe og tape på lyd perspektivet ditt..

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200m :sad:

Dette går med linjelevel på balansert kabel.

Vil ikke anbefale strekk på over 10m med ubalansert patchkabel. (som i dette tilfellet.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •