kobling mellom dvd, tv og amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kobling mellom dvd, tv og amp

er ny på dette med lyd og bilde. har derfor et par spørsmål jeg håper å få svar på her.

1. beste måte å få lyd fra tv til amp?
    kan også legge til her at når jeg bruker scart fra dvd til tv, så må jeg skru av lyden på tv, ellers tar tv høyttalerne mer og mer over jo lavere volum.
    ville bildet bli bedre om jeg brukte en komponent --> scart kabel enn bare scart kabel (har komponent utgang på dvd, men kun scart kontakt på tv, med rgb)?
    per nå er dvd koblet med phonokontakter fra dvd til amp (stereo) og med scart til tv.

mulig rotete innlegg, men håper å få hjelp!

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tilkoblinger, så har du det optimalt allerede synes jeg. Du vinner nok ikke noe ved å bruke komponent->scart overgang. Så jeg ville helst satset på å kjøpe gode kabler istedenfor.

At du må skru av lyden på TVen når du bruker den eksterne forstrerkeren er helt normalt. Jeg bruker selv plasma uten høyttalere, og receiveren står bare på hele tiden.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. har bare en billig scart kabel nå, ville sjekke litt før jeg kjøpte en god en.

tenkte også å kjøpe en god phono-minijack kabel for lyden fra tv-sendinger. er det en god måte å få overført signaler fra tv sendinger (tenker ikke på dvd eller andre bildekilder enn tv-signal)?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis tv-en din har ikke dedikerte stereoutganger (RCA/Phono), så fungerer det fint med minijack. Og da dempes jo lyden i tv-høyttalere automatisk også.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Kopple deg rett inn på forsterkeren med phono plugger fra tv,en..scart , ps du har det rett kopplet slik du har beskrevet lengre opp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •