Støtter min SCART kabel RGB?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtter min SCART kabel RGB?

Jeg har kjøpt en rimelig SCART kabel med gullkontakter på Clas Ohlson (Art.nr. 32-7870)
    Den er forklart som en "Fullscartkabel med tilslutning mellom samtlige poler." Støtter kabelen RGB da?

Kabelen er ganske tykk og godt isolert. Bruker kabelen mellom Sony DVP-730P og Sony 32" LS60.
    Når jeg endrer signal type i DVD spiller menyen fra RGB til VIDEO, blir teksten dårligere og uskarp. Bildet er klart best med RGB i oppsettet.
    Trolig at SCART kabelen støtter RGB da, men vil gjerne få det bekreftet..

En annen sak ang Sony DVD spillere med Block Noise Reduction og
    Digital Video Enhancer. De kan stilles fra 1-3. Lurer på hva andre Sony eiere bruker å sette disse på DVD filmer.

Morty

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "fullscartkabel" skal støtte RGB og så lenge du ser forskjell i bildet så er der ingen tvil

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Støtter min SCART kabel RGB?

Sitat Opprinnelig postet av Morty
    En annen sak ang Sony DVD spillere med Block Noise Reduction og Digital Video Enhancer. De kan stilles fra 1-3. Lurer på hva andre Sony eiere bruker å sette disse på DVD filmer.
    Har nylig anskaffet meg en NS930, og jeg fulgte rådene jeg leste i en test i What Video, om å skippe all form for video "enhancement", untatt Block Noise Reduction. Dette var en av de virkelig få nyttige bildeprosesseringsfunksjonene de hadde vært borti. Sto ikke noe om hvilket nivå, så jeg satte den på 3

Husk forøvrig også å sette Picture Mode til Standard, om du har denne funksjonen på 730, da denne også havner i kategorien "unødvendig kluss med bildet".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •