Lang optisk eller coax (sp-dif) ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lang optisk eller coax (sp-dif) ??

Nå skal jeg snart få meg min første PJ (Panasonic AE-700), som jeg tenkte å koble opp mot min Samsung HD-DVD945 gjennom HDMI utgangen. Det ser imidlertidig ut som om det er flere her på forumet som har hatt problemer med HDMI-kabel og lengre kabel-strekk (les: over 10m)
    Det jeg lurte på er om jeg skal ha DVD spilleren på en hylle nærmt PJ slik at jeg kan bruke en kortere HDMI kabel mellom de to. Slik jeg har forstått det er det ikke noen problemer med HDMI-kabler på korte strekk.

Forsterkeren har jeg lyst å beholde på hi-fi racket under det kommende lerret,så jeg blir nødt til å ha en forholdsvis lang kabel mellom dvd-spilleren og forsterkeren (optisk eller coax ) Så spørsmålet mitt er egentlig om kabel lengder på ca. 10-15m optisk eller coax vil medføre samme problem som lange HDMI-kabler, dvs. dårlig kvalitet på lyd osv ??
    Alternativet er jo også å la DVD-spilleren stå på hi-fi racket og bruke component istedenfor HDMI, men det har jeg ikke særlig lyst til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være problemer med en kabelstrekk på 10 m med hdmi. Ser egentlig ingen logisk grunn til det. DVD-spilleren "hengendes" i taket sammen med pj'en da el? Nei huff... det høres ut som en dårlig løsning synes nå jeg.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starsky
    Skal ikke være problemer med en kabelstrekk på 10 m med hdmi. Ser egentlig ingen logisk grunn til det. DVD-spilleren "hengendes" i taket sammen med pj'en da el? Nei huff... det høres ut som en dårlig løsning synes nå jeg.
    DVD-spilleren kommer ikke til å "henge" i luften med PJ, men stå på en egen spesial-laget hylle på bakveggen av rommet ca 2-3m fra PJ. Og det er egentlig på strekk over 10m at folk her opplever problemer med HDMI-kabler og det er det jeg kommer til å trenge...ca 15m

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en 12m ganske rimelig HDMI-kabel fra Supra fra DVD-spilleren til prosjektøren (PT-AE700) uten problemer.

En slik kabel er imidlertid ganske tjukk, så min kollega med samme prosjektør og svært minimalistisk design i leiligheten valgte å gjøre det som du foreslo; sette DVD-spilleren i bokhylla bak sammen med prosjektøren. Han har da bare en tynn optisk kabel som er lett å skjule fra spilleren til forsterkeren, og har ingen problemer med denne. (For lange strekk anbefales optisk fremfor coaxialkabel så vidt jeg har fått med meg)

Fjernkontrollen bouncer fra veggen / lerretet og til bakveggen hvis den er kraftig nok, så det er ikke noe stress med å ha den stående bak.

--
    Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •