kabel fra pc til lcd skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabel fra pc til lcd skjerm

Har i dag pc'n rett ved siden av skjermen pga korte medfølgende DVI og VGA kabler.. Og ha pc'n rett ved siden av skjermen er ikke veldig fint synes nå jeg, så da vurderer jeg og kjøpe meg lengre kabel..

Så hva anbefales av VGA eller DVI kabel?
    Lengden burde vel være på 5-7 meter og den skal ligge ved siden av andre kabler også, så litt skjerma burde den være..

Noen som har forslag til hvilken kabel som kunne gjøre nytten? Den burde foresten ikke være dyr da jeg har lite med penger.. helst under 600 kr

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI beholder signalet digitalt, så det er best.
    Dog er de dyre, vet ikke om du får 7meter for pengene, men du kan altids sjekke på hardware.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 10 m VGA kabel til min prosjektor og må si meg meget fornøyd. Mener å huske at jeg ga 800.- for denne. Har ingen problemer med å anbefale RGB. Nå er det vel faktisk slik at det blir dårligere kvalitet på lengre kabler med digitaloverføring av bildesignal. jeg kjenner en som gjorde en test på 10 m kabler (DVI og RGB),og RGB var ikke noe dårligere.

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Har i dag pc'n rett ved siden av skjermen pga korte medfølgende DVI og VGA kabler.. Og ha pc'n rett ved siden av skjermen er ikke veldig fint synes nå jeg, så da vurderer jeg og kjøpe meg lengre kabel..

Så hva anbefales av VGA eller DVI kabel?
    Lengden burde vel være på 5-7 meter og den skal ligge ved siden av andre kabler også, så litt skjerma burde den være..

Noen som har forslag til hvilken kabel som kunne gjøre nytten? Den burde foresten ikke være dyr da jeg har lite med penger.. helst under 600 kr
    Denne bør vel være i din lengde og prisklasse: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=11732

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar så langt

Men hva er forskjellen på single link og dual link DVi kabel? Vil det være noen forskjell på bilde kvaliteten om jeg bruker single link kabel på Dell 2005 FPW LCD skjerm?

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fin info om DVI her (bl.annet single link vs dual link): http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •