Er det nødvendig med dyre strømkabler? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke enkelt når man kun kan teori og ikke kan kunsten å lytte til musikken og dens nyanser. Når man ser livet i formler så mister man de små nyansene som beriker livet og lydopplevelsene. At nettkabler virker er målt og dokumentert. Gidder jeg å lete etter disse linkene for å tillfredsstille de som sover med formelsamlinga under hodeputa om natta? Nei, det er vel det "vi religiøse" kaller å "kaste persler for svin". Men uansett: PRØV SELV! Konklusjonene til tresko i starten av tråden er enkle, feil og LATTERLIG IMHO. Men når man har bestemt seg for at kabelklemmer av grytejernsstål og sytråd er det beste så har man jo faktisk ikke skjønd det dugg. De kommer til å hive seg over dette med nebb og klør om blindtester, LCR-regning og kvadrat. WHO CARES! test selv og finn ut i deres egne oppsett! Gi blanke f... i de som er selvoppnevnte profeter som blir "høye" på tanken av sin egen fortreffelighet og kunnskap. Man må innse at mennesket ALLTID har hatt såkalte vedtatte sannheter som de har måttet gå tilbake på. Å tro at vi i dag kan alt om alt er det mest arrogante og utviklingskvelende synspunkt i historien. Men de har alltid vært der og vil alltid være der for å kontrollere at STATUS QUO blir opprettholdt. Heldigvis har ikke alle mennesker skylapper og utviklingen går videre med undring, finne ut av nye fenomen som f. eks påståtte forskjeller på nettkabler. Man kan ikke da KUN referere til formelsamlinga, den har ikke svarene på alt uansett hva realistene tror og mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Hvorfor ikke heller kjøpe et bilde eller no for 1000.- kr. Blir det ikke litt vel "geeky" at man kjøper en strømkabel til x-tusen fordi den matcher høytalerkablene?

Hva blir det neste? Hybelkaniner som matcher 2 uker gammel gandiosa?
    Nok en kjekkas!?

Fant du ikke på noe bedre!?

Folk med slike fritidsproblemer som deg er med på ødelegge et forum som dette.

Slapp av, du irriterer ikke meg, for meg er du bare nok en skalp i beltet over folk jeg kan heve meg over å synes synd på.

Ha en fortsatt god dag!

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Gidder jeg å lete etter disse linkene for å tillfredsstille de som sover med formelsamlinga under hodeputa om natta? Nei, det er vel det "vi religiøse" kaller å "kaste persler for svin".

"Du gidder ikke"? makan til arrogant innstilling, du gidder å kaste vekk minutter på å spy ut eder og galle, men å lete frem doumentasjon på at det du sier stemmer, det er for mye?

Mvh.

Andreas

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    "Du gidder ikke"? makan til arrogant innstilling, du gidder å kaste vekk minutter på å spy ut eder og galle, men å lete frem doumentasjon på at det du sier stemmer, det er for mye?

Mvh.

Andreas
    Nettopp min tanke. Ikke så mye bedre enn de man kritiserer. Når det er sagt så er det eneste som kan overtale meg til å kjøpe hundedyre kabler at jeg kan høre forskjellen i en A/B-test.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colaboy
    Synes det er helt tragisk at folk som legger litt ekstra peng i kabler, nær sagt blir slakta av bedrevitere og "eksperter" som sier at forskjellen de hører i lyden bare er innbilt. Dette er jævla problem på dette og andre forum, folk blir jo nesten redde for å fortelle om nytt stuff de har kjøpt seg og de er kjempefornøyde med, i fare for at de skal bli trøkka ned i gjørma av liksom ekspertene her.

Kjære bedrevitere, hvis dere trives med de kablene dere har så er det kjempe fint, men ikke sleng dritt til de som ønsker og har lyst til å legge litt peng utstyret de har.

Er forøvrig enig i at det er mye utstyr som er godt overpriset og hvor nytten kan diskuteres.

joachi, beklager at jeg hijacker tråden din.
    Du, av alle, bør være spesiellt interessert i dokumentasjon for å unngå "hets".

Skal en først argumentere for et fenomen er det jo greit å påvise det først, og allerede der er det uvilje å spore. Merkelig.

Det blir som å diskutere hvor ufo'er kommer fra. :roll:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Er ikke enkelt når man kun kan teori og ikke kan kunsten å lytte til musikken og dens nyanser. Når man ser livet i formler så mister man de små nyansene som beriker livet og lydopplevelsene. At nettkabler virker er målt og dokumentert. Gidder jeg å lete etter disse linkene for å tillfredsstille de som sover med formelsamlinga under hodeputa om natta? Nei, det er vel det "vi religiøse" kaller å "kaste persler for svin". Men uansett: PRØV SELV! Konklusjonene til tresko i starten av tråden er enkle, feil og LATTERLIG IMHO. Men når man har bestemt seg for at kabelklemmer av grytejernsstål og sytråd er det beste så har man jo faktisk ikke skjønd det dugg. De kommer til å hive seg over dette med nebb og klør om blindtester, LCR-regning og kvadrat. WHO CARES! test selv og finn ut i deres egne oppsett! Gi blanke f... i de som er selvoppnevnte profeter som blir "høye" på tanken av sin egen fortreffelighet og kunnskap. Man må innse at mennesket ALLTID har hatt såkalte vedtatte sannheter som de har måttet gå tilbake på. Å tro at vi i dag kan alt om alt er det mest arrogante og utviklingskvelende synspunkt i historien. Men de har alltid vært der og vil alltid være der for å kontrollere at STATUS QUO blir opprettholdt. Heldigvis har ikke alle mennesker skylapper og utviklingen går videre med undring, finne ut av nye fenomen som f. eks påståtte forskjeller på nettkabler. Man kan ikke da KUN referere til formelsamlinga, den har ikke svarene på alt uansett hva realistene tror og mener.
    Hvis jeg ikke tar helt feil takket du for deg i August. Godt å se at du er tilbake. Du er fremdeles ikke interessert i forbrukerinteresser ser jeg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joachi
    Er det noe å hente lydmessig,på å kjøpe seg noen "bra" strømkabler.Hvis man har et strømfilter fra før? Noen som har greie på dette som kan fortelle meg evt.hva jeg kan få ut av det.
    Det beste svaret jeg kan gi er at du bør låne med deg kabel hjem og finne ut selv om dette gir noen forbedring. Du bør ikke stole på meg eller noen andre her inne.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det beste svaret jeg kan gi er at du bør låne med deg kabel hjem og finne ut selv om dette gir noen forbedring. Du bør ikke stole på meg eller noen andre her inne.
    Helt riktig!!!!
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, ikke stol på noen.. Selv har jeg god erfaring med å bytte til skjermet strømkabel, den var ikke så dyr heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvfølgelig!!

Selvfølgelig er det vits i dyr strømkabel!!

Hvis det ikke var det, ville da ingen laget dem.

Jeg har selv opplevd utrolig lydforskjell i sammenlikning med dyr strømkabel og vanlig skolisse. Lyden åpnet seg helt utrolig!!

Alt ble bedre, dynamikk, ro i lydbildet, detaljer og størrelse på lydbildet. :grin: :grin:

Det jeg lyttet til var en Kimber strømkabel, og den kunne jeg kjøpt uhørt.
    Pris er ca 4000,-! En på hvert komponent er det beste, men på cd spiller og forforsterker er det et must!

Gled deg!! ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Concertdude
    Selvfølgelig er det vits i dyr strømkabel!!

Hvis det ikke var det, ville da ingen laget dem.
    Det kan være at noen ønsker å tjene penger på dette.

Sitat Opprinnelig postet av Concertdude
    Jeg har selv opplevd utrolig lydforskjell i sammenlikning med dyr strømkabel og vanlig skolisse. Lyden åpnet seg helt utrolig!!

Alt ble bedre, dynamikk, ro i lydbildet, detaljer og størrelse på lydbildet. :grin: :grin:

Det jeg lyttet til var en Kimber strømkabel, og den kunne jeg kjøpt uhørt.
    Pris er ca 4000,-! En på hvert komponent er det beste, men på cd spiller og forforsterker er det et must!

Gled deg!! ;-)
    Er det så lett å høre forskjell bør det heller ikke være vanskelig å dokumentere det med blindtester. Ser frem til linker til slik dokumentasjon!

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da være bedre/billigere? å¨legge opp en egen strømkrets til anlegget og bruke en transformator til å rense strømmmen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Det må da være bedre/billigere? å¨legge opp en egen strømkrets til anlegget og bruke en transformator til å rense strømmmen.
    Det er noen som er villige til å betale masse for en strømkabel med en argumentasjon som burde ledet til en rimligere UPS.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir nesten redd når jeg leser enkelte innelegg her. Er hifi-folk så utrolig ukritisk til alt så burde dette være en takknemlig målgruppe for World Games og T5PC selgere.

Jeg mener ikke at man skal bruke de tynneste telefonkablene man kommer over, men en viss edruelighet og sunn skepsis er vel ikke av veien. Speisielt i dette "gamet" hvor synsing, følelser og middelmådige og halvkorrupte hifi-magasiner styrer en hel industri.

Hva blir det neste? Trafo-kiosker og sikringsskap fra Supra? Nye luftfuktere som endrer friksjonen i lufta? Veggmaling som minsker jitter?

En gang i tiden så var seriøs hifi nesten synonymt med stygge bokser anti rack. Nå kjøper man kabler som matcher. Undrer meg virkelig på hvilke preferanser man har når man kjøper bøker? Nei giiid, jeg klarer ikke den gule boka. Den passer ikke sammen med den burgunderfargede paperbackserien med Geitmyrsfolket....

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Undrer meg virkelig på hvilke preferanser man har når man kjøper bøker? Nei giiid, jeg klarer ikke den gule boka. Den passer ikke sammen med den burgunderfargede paperbackserien med Geitmyrsfolket....
    :-) Hehe

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joachi
    Er det noe å hente lydmessig,på å kjøpe seg noen "bra" strømkabler.Hvis man har et strømfilter fra før? Noen som har greie på dette som kan fortelle meg evt.hva jeg kan få ut av det.
    Dette kommer ann på hvordan utstyr du har fra før.
    Har du bra utstyr og har litt interesse for musikk,kan du få ett løft ved å prøve forskjellige kabler.
    Eneste måten å finne det ut på er å prøve selv. På mitt utstyr gir ihvertfall kabler et resultat og en hensikt. Forskjellen er ikke natt og dag, men får frem detaljer i lydbildet som jeg er på jakt etter.

Det som kan være en "bra" kabel trenger ikke koste enorme summer.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke religiøs og tror som oftest bare på det jeg ser\hører (ikke sladder altså, men nå tenker jeg på lyder). Jeg har fått demonstrert forksjellige strømkabler oppimot 6 ganger, på forskjellige oppsett, fra forskjellige folk og av forskjellige merker. På samtlige merket jeg en forskjell i lyden, og som oftest til det bedre. Det er med strømkabel som med alle andre komponenter mener jeg, at den bør ha en viss kvalitet for å yte optimalt.

En annen ting som ikke er nevnt en eneste gang i tråden er noe av det eneste både forskere og bibelen og andre tenkelige kilder aldri klarer å påvise, nemlig hvordan menneskets hørsel oppfører seg. Det er ingen andre enn jeg som kan vite hvordan en gitt lyd høres ut for meg.

Få tak i en del forskjellige kabler og prøv selv, om du ikke hører noen forskjell så er jo det flott, penger spart

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sespnes
    Få tak i en del forskjellige kabler og prøv selv, om du ikke hører noen forskjell så er jo det flott, penger spart
    Hva om noen "smarte" skribenter eller andre påvirkere begynte å mase om at grønne strømkabler gir bedre oppløsningen i de høyeste frekvensene og konstruerte noen argumenter for dette som folk ikke kunne kategorisk avfeie som sludder (noe som er rimelig enkelt). Tenker det er mange som etterhvert begynte å "høre forskjell". Noen ville sikkert si at de grønne kablene gav en dramatisk forbedring...

Men for alle del, om folk vil bli lurt så hvorfor ikke?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sespnes
    Jeg er ikke religiøs og tror som oftest bare på det jeg ser\hører (ikke sladder altså, men nå tenker jeg på lyder). Jeg har fått demonstrert forksjellige strømkabler oppimot 6 ganger, på forskjellige oppsett, fra forskjellige folk og av forskjellige merker. På samtlige merket jeg en forskjell i lyden, og som oftest til det bedre. Det er med strømkabel som med alle andre komponenter mener jeg, at den bør ha en viss kvalitet for å yte optimalt.

En annen ting som ikke er nevnt en eneste gang i tråden er noe av det eneste både forskere og bibelen og andre tenkelige kilder aldri klarer å påvise, nemlig hvordan menneskets hørsel oppfører seg. Det er ingen andre enn jeg som kan vite hvordan en gitt lyd høres ut for meg.

Ikke uenig i at en bør finne ut selv om en hører forskjell eller ikke. Det er sunt forbrukervett.

Det jeg ikke forstår er at ingen klarer å dokumentere at lyden forandrer seg fra en nettkabel til en annen hvis det er så lett å høre som du skal ha det til. Særlig med tanke på hvor mange år debatten har foregått.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du, av alle, bør være spesiellt interessert i dokumentasjon for å unngå "hets".
    Definer hva du mener med dokumentasjon?

Mine sanser er min dokumentasjon, når jeg investerer i et nytt produkt og jeg kan se/høre forskjell, så er jeg godt fornøyd. Inrømmer å ha kjøpt stuff tidligere hvor verken jeg eller de jeg kjenner har sett/hørt noe forskjeller fra hva det nye erstattet. Så når jeg ser et noen bedre tv bilde etter å ha byttet ut noe strøm kabler, så forteller jeg andre om min personelige erfaring slik at kanskje de kan dra nytte av det.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •