Hvordan få TV på projektoren? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke sikkert at jeg har så god peiling på dette her, men kan jo prøve å svare så godt jeg kan :wink:

Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Dvs. at du må ha to scarter på TV´en ikke sant?
    Virka for meg med den ene TV'en jeg har som bare har en scart. Bruker ikke den TV'en, har bare brukt den med det en gang. Det beste er uansett å ha minst to scarter.

For har man bare en, så sender TV´en ut bare snø! Snø på storskjerm? lol...
    Julestemning

min eldgamle TV har bare en scart... har stereovideospiller, men har ikke s-video ut...
    Støtter video-spilleren S-Video :?: Hvis ikke så kan du jo bruke composite (vanlig gul video-kabel) Hjelper jo ikke hvis ikke VCR'en støtter s-video. Min VCR støtter S-video på den ene scarten, men har ikke egen S-video ut. Koster jo ikke all verdens for en ny, billig video-spiller da, men det er jo litt.

Går det an å koble den adapteren til den andre scarten på videospilleren?
    Jepp Men hvis du skal bruke S-video utgangen på adapteren må som sagt video-spillern støtte det.
    Kabel-TV hos meg går først til videospiller, så scart til TV.
    Da virker det jo som om du er vant til å bruke VCR'en som tuner ihvertfall Da kan du jo bare koble den ene Scarten til TV'en og den andre til proj'en (men da må du bruke den adapteren for at video-spilleren skal sende bilde ut)Det vanlige er vel coax anntenne-kabel til video-spillern og så en videre fra video-spillern til TV'en (video-spilleren sender TV-signalet videre...)

Om jeg kobler den adapteren på den andre scarten på videoen, må jeg vel få bilde transportert ut via adapteren som s-video signal?
    Det får ihvertfall jeg... Det det som sagt står på er om video-spillern støtter S-video

Har ikke prosjektor ennå, men lurer jo på om dette går? Da er det jo bare å plugge komponet fra DVD spiller + s-video i prosjektoren og så velge hvilket av signalene du skal ha i menyen til prosjektoren?
    Skaff deg projektor, og nyt filmer på stort lerret!

Det du beskriver går, det er sånn jeg skal ha det. jeg har alt kobla til receiveren unntatt DVD-spilleren og PC'en.

DVD-spilleren bruker jeg komponent kabler til.
    PC'en bruker jeg DVI eller VGA.
    Ut i fra receiveren går det en S-video kabel.

Easy peezy lemon squeezy :P

Må være rått med landskamp på storskjerm!
    Indeed! Spesielt ringenes herre filmene. Og, merkelig nok, starten på Rush Hour 2 :P (Si hva du vil om selve filmen, men akuratt det er jo litt bra...)

Bare synd kabel TV her er helt elendig...
    Virkelig synd...

Parabol eller digital-TV er tingen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: AverTV tuner?

Sitat Opprinnelig postet av Oldboy Jenny
    Kan ikke se at noen har nevnt AverTV's tunere her... Mitt inntrykk er at disse gir en god løsning for bl.a å få tv over på projektor, men har altså ikke gått til anskaffelse ennå... (disse kommer visstnok med fjernkontroll)

Skulle gjerne likt å høre fra andre som benytter tv på projektoren, er nysgjerrig på andre løsninger. Planen er å hooke opp pc, tv og playstation 2... gjerne også en DVD-spiller med progressiv scan, når jeg finner ut at det blir uunværlig. Bør vel nevne at projektoren er en Infocus X1.

Dette scart-trikset hørtes ikke ut som den beste løsningen for meg, men skal nå likevel teste det.
    Du har rett i at en ordentlig tuner er mye bedre. Men tror ikke jeg gidder å bruke penger på det, siden jeg mest sannsynlig kommer til å fortsette å se TV på TV'en og se filmer og spille på proj'en.

Men hvis jeg har flere på besøk og det går en bra fottball-kamp eller noe, så kommer jeg sikkert til å bruke TV'en som tuner. Eller kansje VCR'en.

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer avtv tuneren så husk at du ikke bør kjøre dvd bildet gjennom den og inn i vga inngangen, kanskje med mindre du bruke en progressiv dvd spiller.

Se denne tråden her:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...light=#6700555

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Mye svar siden jeg la inn denne posten. Har uansett løst problemet, kjører den bare på composite via en scart adapter/plugg. Kvaliteten er jo seff ikke topp, men greit nok. TV'en må jo stå på som noen her påpekte, men heldigvis kommer lerret ned foran TV'en, så det har ingenting å si for mitt vedkommende.

Uansett, takk for svar folkens!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trancton
    Jøss! Mye svar siden jeg la inn denne posten. Har uansett løst problemet, kjører den bare på composite via en scart adapter/plugg. Kvaliteten er jo seff ikke topp, men greit nok. TV'en må jo stå på som noen her påpekte, men heldigvis kommer lerret ned foran TV'en, så det har ingenting å si for mitt vedkommende.

Uansett, takk for svar folkens!
    btw, oppsettet mitt er akuratt sånn nå

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •