Ny HDMI kabel eller DVI/HDMI overgang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HDMI kabel eller DVI/HDMI overgang?

Jeg har solgt den gamle projektoren, og skal anskaffe ny. Denne har HDMI inngang mot den gamle som hadde DVI. Siden jeg har en Pioneer 868i, så har jeg brukt en HDMI til DVI kabel.
    Når jeg nå får ny projektor så har denne altså HDMI inngang. Bør jeg gå til anskaffelse av en ny HDMI-HDMI kabel, eller vil det fungere like bra med en DVI/HDMI overgang?
    Har en 8 m Supra kabel.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Finn
    Jeg har solgt den gamle projektoren, og skal anskaffe ny. Denne har HDMI inngang mot den gamle som hadde DVI. Siden jeg har en Pioneer 868i, så har jeg brukt en HDMI til DVI kabel.
    Når jeg nå får ny projektor så har denne altså HDMI inngang. Bør jeg gå til anskaffelse av en ny HDMI-HDMI kabel, eller vil det fungere like bra med en DVI/HDMI overgang?
    Har en 8 m Supra kabel.
    Kommer vel an på hvor "kresen" du er...;-)

Selv kjører jeg overgang fra DVI-HDMI fra min 2910, og dette fungerer bra. Men det aller beste er sikkert å ha en ren HDMI-HDMI kabel, uten at jeg kan påstå at dette skal gi et veldig mye bedre resultat. Er overgangen solid og god, vil jeg tro at dette fungerer tilfredsstillende...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg har lest av info om dette emnet (selv de som har utviklet HDMI standarden), tilsier at en overgang skal være 100% loss-less, . Men noen individer klarer alikevel ikke sove godt om natta i frykten på at dette ikke stemmer, og de kommer til å miste noen 0-er eller 1-er.. Så det er vel mest opp til deg selv. Personlig hadde jeg gått for en overgang, hvis du kan spare endel penger på dette.

Ved lange strekk, der man allerede har problemer med bildekvaliteten ville jeg kanskje vært mer forsiktig med overganger.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen kvalitets forskjell på de to kabeltypene, men HDMI kabelen har jo ett litt greiere format da. Er det forresten noen som vet hvor jeg kan kjøpe "kabelrør" som har stor nok diameter til en HDMI kabel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •