Nordost Optix Digital signalkabel til sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nordost Optix Digital signalkabel til sub?

Jeg har kjøpt meg en Velodyne DD10 på HiFi-centeret og de anbefaler at jeg kjøper en Nordost Optix Digital signalkabel (se linken nedenfor).
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,25,116&id=228

De sier at den er bygd opp som en vanlig sub-kabel når det gjelder at den oppnås en konstant 75 Ohms last. Er dette riktig? Er anbefalingene til HiFi-centeret riktig? De sier at denne kabelen skal være av svært god kvalitet som jeg må ha til denne råe DD10 suben....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av noen løfter de kommer med på den linken din.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det nok delte meninger om, men selgeren er jo ikke akkurat en objektiv kilde - klart at de vil selge deg en fancy kabel

Noen vil mene at det har mye å si, andre (meg selv inkludert) vil mene at en hvilkensomhelst kabel til 99,- på nærmeste elektrosjappe gjør samme nytten.

Kabler har vært debattert opp og i mente her og på andre forum, så det har neppe noen stor hensikt å ta debatten på ny. Mitt tips er bare: Krev å få kabelen på hjemlån, prøv deg frem selv og se om du synes det er verdt prisen for deg. Er den det, er det bare å kjøpe, er den ikke det, er det bare å levere kabelen tilbake. Ikke anstreng deg FOR mye for å høre forskjell, det er som sagt lang fra sikkert at det er noen reell forskjell uansett hva selgeren måtte si.

Markedsføring av kabler er generelt svada fra ende til annen, så alle tilsynelatende rasjonelle argumenter kan du ta med en gigantklype salt. Ikke dermed sagt at det ikke er noen forskjell, men det finnes INGEN teknisk forklaring på at en kabel til 10.000 nødvendigvis er bedre enn en til 150

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en proson digital kabel elle lignende, billig og bra, merker ikke forskjell på den og nordost, bare tull. Så lenge den er skjermet så holder det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •