høytaler kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høytaler kabel

Trenger nye høytaler kabler til mine JWS C 150XL. Sliter med litt susing i diskanten, vet ikke om dette er kablene sin feil men. Kablene må ikke koste mer enn 300 kr totalt.. Jeg trenger 2 * 2.5M, altså 5 meter tilsammen. Noen som vet om noen gode kabler til denne prisen?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan trygt handle 2.5 eller 4.0 kvmm på Biltema eller Clas Ohlson.

Susingen er høyst sannsynlig fra forsterker. Pass på at høyttalerkabler ikke er lenger enn nødvendig og at de ligger litt unna spoler som transformatorer, strømforsyninger og dimmere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25 meter til 289?

Jeg ville i alle fall valgt den billigste kabelen. Lån heller med deg annen kabel senere for å teste ut om du hører noen forskjell før du handler.

Så vidt jeg vet finnes det ikke dokumentasjon på at noen kan høre forskjell på høyttalerkabler såfremt de er passelig dimensjonerte. På den annen side er det vel heller ikke mye dokumentasjon på det motsatte.

Forskjellen er i alle fall såpass liten at det ikke er noen grunn til å blakke seg på dette med mindre en er spesiellt interessert.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek selger noen fine skjerma høytaler kabler, f.eks. "Supra PLY 3.4s".

http://www.dynabel.no
    -> Nettbutikk -> Supra -> HIFI Høytalerkabel..

Med disse kablene burde du kunne minimere forstyrelser fra andre komponenter.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo litt dyrt med 90 kr meteren..+ frakt. Er 18 år og ikke no jobb så gidder ikke bruke så altfor mye penger på kabler.. Hva med de jeg la link til på hifiklubben? er ikke de greie?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    25 meter til 289?

Jeg ville i alle fall valgt den billigste kabelen. Lån heller med deg annen kabel senere for å teste ut om du hører noen forskjell før du handler.

Så vidt jeg vet finnes det ikke dokumentasjon på at noen kan høre forskjell på høyttalerkabler såfremt de er passelig dimensjonerte. På den annen side er det vel heller ikke mye dokumentasjon på det motsatte.

Forskjellen er i alle fall såpass liten at det ikke er noen grunn til å blakke seg på dette med mindre en er spesiellt interessert.

Du aner ikke hva du snakker om!
    har et normalt anlegg. hk670, infinity alpha 50 og dvd 20. med vanlige 2.5kv kabler til høytalerne. Lånte Nordost Valhalla signal rca av en kompis. Å lyden blei syykt mye bedre.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    har et normalt anlegg. hk670, infinity alpha 50 og dvd 20. med vanlige 2.5kv kabler til høytalerne. Lånte Nordost Valhalla signal rca av en kompis. Å lyden blei syykt mye bedre.
    placebo..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes "Nordost Valhalla signal rca" i navnet høres ut som interconnect signal kabler og ikke høytaler kabler, er det høytaler kabler?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du trenger 5 meter kabel og har tenkt å kjøpe en rull på 25 meter til 289kr, er faktisk meterprisen på det du bruker 57,80 kr.

Da ville jeg heller lagt på 12 kr meteren og kjøpt Linn kabel, den koster 70 kr meteren og er en veldig god kabel.

Hvorfor kjøpe det dårligeste først? Da blir det jo enda dyrere når du må oppgradere siden.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Om du trenger 5 meter kabel og har tenkt å kjøpe en rull på 25 meter til 289kr, er faktisk meterprisen på det du bruker 57,80 kr.

Da ville jeg heller lagt på 12 kr meteren og kjøpt Linn kabel, den koster 70 kr meteren og er en veldig god kabel.

Hvorfor kjøpe det dårligeste først? Da blir det jo enda dyrere når du må oppgradere siden.
    Har ikke tenkt å kjøpe det billigste jeg.. Hvor får man tak i denne Linn kabelen da?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Har ikke tenkt å kjøpe det billigste jeg.. Hvor får man tak i denne Linn kabelen da?
    Kontrapunkt i Oslo, vibesgate.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrapunkt i Oslo, vibesgate.
    Hva slags tykkelse er det? Er dette kabler med bra kvalitet?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Hva slags tykkelse er det? Er dette kabler med bra kvalitet?
    Husker ikke tykkelsen men de er mer enn tykke nok om det var det du tenkte på. De er ikke så vakre å se på, men hvem kabler er det. De er grå og ser litt puslete ut, men funker veldig bra.

Har testet de selv, og det funka veldig bra. Om jeg skal bytte ut kabler kommer jeg nok til å teste de litt grundigere.

Kvaliteten er kjempebra. Linn bruker vistnok de kablene på sitt utstyr, uansett prisklasse, og da er det også snakk om 7 sifra beløp. Men om det er 100% match hos deg må du prøve ut selv, det er der det kan skille mye mellom kabler mener jeg.

Prøv det ut selv og finn ut hva du synes er best. Det finnes så mange forskjellige meninger om kabler så den eneste måten er å teste selv. Om noen synes biltema eller claes.. kabler er best så er det fint for dem, men hos meg funker ihvertfall ikke de best.

lykke til...:-)

Tormod

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som allerede er nevnt så er vel den kabelen du sier er så bra, en signal kabel.
    lettere å høre forsjeller på signal kabler enn høyttalerkabler. men du sier lyden ble så sinnsykt mye bedre, hva ble bedre??

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt ett ord om signalkabler.

Uansett hva noen måtte si her inne om høyttalerkabler så finnes det fremdeles ikke dokumentasjon på at en kan høre forskjell på en grei høyttalerkabel fremfor en annen.

Dette betyr ikke nødvendigvis at ingen kan høre forskjell på høyttalerkabler. For meg blir valget enkelt, og det er en personlig mening, og det er at forskjellen ikke er verdt penger.

Før en handler dyr høyttalerkabel bør en høre dem mot en rimelig referanse først, og ikke stole på meg eller noen andre.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene dyre kabler gir mange (inkl. meg selv) en høy FG, som ikke må undervurderes.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Pene dyre kabler gir mange (inkl. meg selv) en høy FG, som ikke må undervurderes.
    Det er det nok liten tvil om. Men dersom lydkvalitet er det parameteret som skal måles, er det vanskelig å påvise noen forskjell mellom billige og dyre kabler.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 meter til 144.

Du må klikke på linken vettu!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Useriøst... Det er velkjent at det er vanskelig å dokumentere forskjeller mellom kabler. Det er også vanskelig å dokumentere at det IKKE er hørbare forskjeller.

Det er derimot dokumentert at lyttetesten jeg tipper du har utført ikke er verd noe som helst. Ukontrollerte tester hvor lytteren selv vet hva han hører på er påvist å være kombinasjonen av vilkårlig og farget av forventninger. Dermed er disse helt ubrukbare for å si noe om kablers påvirkning. Det blir som om vi skulle basere den framtidig kreft-medisinen på om Knut Bjørnsen synes han "følte seg piggere" etter å ha tatt et par tabletter... ;-)

mvh
    Knut Inge

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •