høytaler kabel - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ikke poenget i å starte en ny tråd, så jeg fortsetter på denne.
    Skal ha noen nye kabler til mine concept 6. Har fra før av noen tara labs 15kr/m kabler. Som jeg tenker å bytte ut. Trenger jeg store. 4kv?
    Har også tenkt litt på gale sine kabler.
    Ser ingen grunn til å kjøpe styggdyre kabler, for jeg tror ikke jeg vil merke forskjellen etter et visst punkt. Men litt kvalitet vil være greit.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Kan ikke si at jeg har fått så veldig mye ut av dette.. tok jo ikke lange tiden før krangelen var igang og spørsmålet mitt var glemt.. Men det var en som nevnte Linn kabler så dro og kjøpte dem jeg..

Håper du var smart å lyttetestet de mot dem du hadde fra før da? Vanskelig å vite om det blir noe bedre ellers.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ser ikke poenget i å starte en ny tråd, så jeg fortsetter på denne.
    Skal ha noen nye kabler til mine concept 6. Har fra før av noen tara labs 15kr/m kabler. Som jeg tenker å bytte ut. Trenger jeg store. 4kv?
    Har også tenkt litt på gale sine kabler.
    Ser ingen grunn til å kjøpe styggdyre kabler, for jeg tror ikke jeg vil merke forskjellen etter et visst punkt. Men litt kvalitet vil være greit.
    Hva er galt med kablene du har?

Skal du ha nye greier du deg med 2.5 kvmm til Concept 6. 4.0 kvmm er litt overkill, men er du usikker så er du i alle fall garantert nok kvadrat.

Lån med deg kabel hjem og test de mot det du allerede har. Er du usikker på om du hører forskjell kan du bruke pengene på noen nye cd'er eller kanskje putte i potten til en bedre forsterker/effektforsterker.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen grunn til at jeg vil skifte de ut er at isolasjonen har begynt å forsvinne litt på de. derfor så vil jeg også bytte. 2,5kvmm holder? da prøver vi det tenker jeg. tenker å kjøpe supra kabler. de er vel etter det jeg har forstått både billige å bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En faktor vil vel kanskje være renheten av kobber/hva slags legering som er brukt i kablene. Det er jo kjent at jo edlere metall som brukes dess bedre leder det elektroner og mer effekt blir levert høyttalerene. Hvor mye som trengs er meg ukjent men for å sette det litt på spissen vil vel en kabel av rent gull være en bedre strømleder enn lampettkabel av hva, 99,98% kobber. Fysikken og kjemien oppi dette lyver ikke, men målbare forsøk vil jo alltid være fasiten.

Jeg leste tråden for å få tips til høyttalerkabler til bakhøyttalere, i interesse av om det var vits i å legge noe penger i det. Men siden ingen til nå har kommet med noe som overbeviser meg om at det er verdt pengene driter jeg i det og kjøper de billigste på Ljudia.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer