kabel hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: kabel hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabel hjelp

noen som kan anbefale en god optisk kabel? bruker coax nå, men det blir så mye forstyrrelser fra strømnettet, har prøvd nettfilter, men det gjorde ting bare verre, alt virker greit med optisk kabel, men det er mye dårligere lyd der nå, dette er en nokså rimlig kabel.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du har ett jordingsproblem. Hvis det ikke er det, så kan du bare kjøpe en optisk kabel med gode plugger, det er det viktigste.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huset er helt nytt, så da må det være et problem i strømnettet her.. Har du noen optiske kabler du vil anbefale? brukes mellom en rotel rdv-1050 e og en rotel rsx 1056, hvis det skulle være av betydning..

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve denne, som er den billigste jeg fant på avshop:
    http://www.avshop.no/catalog/product...products_id=98

Selv bruker jeg en "noname" optisk kabel til min PS2 og den fungerer utmerket. Jeg tror det er usannsynlig lite forskjell på optiske kabler, men pluggene på litt mer kostbare kabler sitter bedre med mindre "slark", noe som absolutt gir høyere kvalitetsfølelse.

Om det er stor forskjell på dyre/billige optiske kabler, og om disse er bedre eller dårligere enn digital coax har blitt diskutert veldig mange ganger her på forumet. Om dette blir starten på en ny slik tråd får så være, men min oppfattning er at den optiske senderen og mottakeren i utstyret, og pluggene i endene på kabelen utgjør den eneste virkelige forskjellen. Men.. en dyrere kabel ser utvilsomt penere ut og beskytter kanskje kabelen bedre mot at den knekkes.

Jeg kom over noen optiske kabler med gullkontakter her et sted (selvfølgelig til en stiv pris). Et meget godt eksempel på hvordan eksklusive materialer osv brukes i markedsføring uten å ha noen teknisk innvirkning på overføringen av signalet, og dermed lydkvaliteten.

Edit: må visst bite i meg ordene om den stive prisen på kablene med gullkontakter.. Er nemlig en annen variant her som koster 199,-.
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=345
    Men jeg synes fremdeles det er kritikkverdig at gullkontakter nevnes som et fortrinn når det gjelder optiske kabler!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott, takker for svarene, får se om jeg finner en som gir bra lyd på musikk, mistet mye av diskanten ved bruk av den optiske kabelen jeg har, i forhold til coax kabelen, på film merket jeg ikke noe særlig forskjell..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

jeg sleit med jordingsproblem(brumming i lyden) en gang. Løsningen ble å kutte jordingen i den ene enden av signalkabelen. i hvilken ende - det må du prøve deg fram til. I mitt tilfelle var det flere jordforbindelser mellom apparatene. Hvorfor mister du diskant ved bruk av optisk kabel. Da er signalet digitalt , og da må det være att D/A konverteren er mindre bra. Tenker jeg fort og høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ikke vet jeg, men vi var flere som testet det, og det var liksom som toppen forsvant når vi brukte den optiske..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •