10 meter HDMI/HDMI problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

10 meter HDMI/HDMI problemer

Hei.
    Jeg skrev et inlegg angående det samme i AE700 forumet, mulig det er mere kabel relatert så prøver her.

Jeg tester nå en Toshiba sd-350 dvd spiller mot en AE700. Prøver med en billig noname 10 meter hdmi til hdmi kabel.
    Jeg får bare bilde ved 576p fra DVD spilleren. (kan velge 576p,720p eller 1080i)
    Prøver jeg oppskalere til 720p eller 1080i mister jeg kontakten, får blå skjerm på projektoen.
    Har prøvd slå dvd av/på, da ser jeg projektor mottar signal på HDMI, feks 750/50. (720p), men holder ikke signalet mere en 1 sekund. Bytter jeg så over med fjernkontrollen til dvden til 576p mottar den signal.

Er det kabelen som er får dårlig? Får jo signal på 576p men takler kansje ikke datamengden som skal overføres ved høyere oppløsning?

Har prøvd søke etter lignende problemer på diverse forum, men har ikke funnet noen lignende. Så jeg vet ikke om det er kabelen, dvd spilleren eller projektoren som ikke helt "bra".

Alle svar/forslag mottaes med takk :???:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tyder på at spilleren enten sender et litt svakt signal slik at kabellengden blir for lang. da mister man synken . grunnen til at det skjer på de oppløsningene er at da er båndbredden høyere(mer data)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Har sett noen som har nevnt noe lignende før, men var litt usikker på om en fikk signal i det hele tatt da. Har også sett enkelte fikk feil på bildet/forstyrrelser ved f.eks 720p. Varierer vel med utstyret det.
    Jeg skal se om jeg får lånt/prøvd en annen type kabel engang, kanskje en bedre kabel vill overføre signalet bedre. Er jo en billig DVD spiller, så er kansje ikke sikkert det går med en sånn lengde uansett.
    En annen ting er jo om det er verdt det, kansje ae700 gjør jobben med skalering til 720p bedre en SD-350.
    Er uansett fornøyd med bildet ved 576p over hdmi. Men en har jo lyst prøve alle muligheter...:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har samme problem med en nylig kjøpt Samsung DVD-HD945 og en PTA-E700 prosjektor når jeg kopler dem sammen med en Real Cable HDMI 10.0m Evolution.

Bildet er helt greit når spilleren er satt opp til 576p, men blir helt dårlig ved å sette den opp til 720p eller 1080i.

Har prøvd med kortere HDMI kabel 2m da ble bildet helt greit med alle oppløsninger.

Jeg har gjort en kontroll test fra min PC som har DVI utgang ved å kople til prosjektoren med den opprinnelige 10m lange HDMI kabel (ved hjelp av en DVI-HDMI adapter) og skalerte signalet opp til alle muligens oppløsninger og fikk alltid et krystallklart bilde.

Dette tyder på at spilleren som ikke klarer å sende nok signalstyrke ved høyere oppløsninger når man har en lengre HDMI kabel

Min konklusjon er at jeg sender Samsung spilleren tilbake til butikken og skal prøve med et annet merke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •