Ikke akkurat en kabel, men kabel-relatert.. (Spenningsvern)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke akkurat en kabel, men kabel-relatert.. (Spenningsvern)

Noen her som har noen særlig kjennskap til denne:

Monster HTS 2600

Noen som har den kanskje? Eller har testet den?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med en "Monster Internet® Cable with 24k gold contact connectors". Ettersom denne praktisk talt dobler internetthastigheten din ved hjelp av det patenterte "True Magic™ "-systemet vil jeg si at bare den kabelen er verdt hele boksen i seg selv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lol!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fra spøk til alvor. Dersom hensikten med slikt utstyr var å forlenge levetiden på AV-utstyret samt hindre skade ved lynnedslag/spikes på nettet er det vel bare et online UPS som til en viss grad kan hjelpe.

Om hensikten med slikt utstyr var bedre lyd/billedkvalitet har jeg ekstremt liten tro på det. Alle elektriske produkter som selges lovlig i Norge kommer med eget filter uansett. Jeg har sikkert en tre-fire DC-trafoer i form av ladere ol. tilkoblet samme krets som AV-utstyret, jeg har koblet på kontakter som det har gnistret av rett i nabostikket til forsterkeren - uten at jeg har merket en dritt forskjell på lyden allikevel. Eneste gangene jeg med hånden på hjertet kan si at en elektrisk komponent forstyrrer anlegget er når kompressoren i kjøleskapet mitt skrur seg av. Men da forstyrres til gjengjeld både PCen, TVen og lyset i taket samtidig - og det godkjente støyfilteret jeg har tilkoblet AV-utstyret hjelper ikke uansett (så sorry Monster).

Jeg vet der er en del som tatt steget ut og kjøpt en skilletrafo for å bedre lyden fra anlegget. Dem om det, men jeg er selv ikke utstyrt med en så god hørsel at jeg greier å oppfatte de små nyansene det er snakk om her allikevel. Heldigvis kanskje, for hobbyen er dyr nok som den er.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangspunktet mitt er vel egentlig et rent spenningsvern, men jeg kunne gjerne tenkt meg noe som jeg fikk plass til i racket mitt, og dette så jo rett og slett bare tøft ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall kommer du nok ikke utenom et online UPS eller evt. skilletrafo. Prisen er omtrent det dobbelte av Monster alternativet (og oppover..). Om du får noe som "elegant" glir inn i racket er nok heller tvilsomt, men UPS tilpasset 19" rack finnes.

Direkte lynedslag tar de nok ikke, men da har du jo uansett andre ting å bekyrme deg over enn litt AV-utstyr som lukter grillmat..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monster HTS 2600

Sitat Opprinnelig postet av cstromme
    Noen her som har noen særlig kjennskap til denne:

Monster HTS 2600

Noen som har den kanskje? Eller har testet den?

Jeg har faktisk akkurat montert denne hos meg selv:-)
    Nå har jeg ikke spillt noe særlig musikk siden det er midt på natten, men jeg tviler vel på at lyden blir hørbar bedre. Tv-bildet ble faktisk bedre når jeg koblet signalet fra UPC igjennom denne.

Kjøpte den egentlig for å beskytte utstyret mitt mot lynnedslag, men også for at ser litt "cool" ut og for å være sikker på støy på strømnettet ikke ødelegger noe av lyden.

Det er også kanskje en grei investering hvis man har brukt masse penger på AV-utstyr.

Det eneste minuset er den blå lysdioden som indikerer "protection on" lyser litt sterkt. Regner med at lar seg løse med en skrutrekker, loddebolt og en motstand.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •