S-video kabel - Clas Ohlson vs. Biltema

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

S-video kabel - Clas Ohlson vs. Biltema

Skal ha en billig S-video kabel mellom PC og TV.
    Ser at både Clas Ohlson og Biltema har såkalte Hi-grade og Hi-end kabler.
    Prisforskjellen er ganske stor, så det jeg lurer på er det verdt å betale mer for Clas Ohlson kablene. Noen som har erfaringer med noen av disse kablene?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både 5m og 25m fra den "såkalte" High-end serien fra Biltema! Fungerer godt disse! Hadde tidligere en svindyr kabel fra Monster men kan ikke se noen forskjeller på de i billedkvalitet...

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok litt an på lengden på kabelen og ikke minst hva den skal kobles til/fra.
    På korte strekk er det ikke sikkert du ser noen forskjell.

Jeg kjøpte en 10 meter s-video kabel fra Claes Ohlsson for en tid tilbake og koblet den til projektoren min.
    Jeg syntes bildet var helt fint, til jeg tilfeldigvis prøvde Monster kabelen til en kompis.
    Forskjellen var mer fargeblødning og "ghosting" på Claes kabelen. Jeg gikk over til Monster.
    Biltema kabelen har jeg ikke erfaring med.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har 10m s-video fra biltema.

Hei.
    Jeg har ikke prøvd s-video fra claes Ohlson.
    Men har den hi-end eller hva den heter fra Biltema. ca 10 kr meteren!. Og er veldig godt fornøyd med den.
    Jeg kan nesten ikke se forskjell mellom den og komponent-kabelen min. (DIY komponent da men..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min meget generelle erfaring er at biltema er mye billigere enn claes ohlsson, og at du får mer for pengene med biltema. f.eks en crappy scart-s-video overgang koster 30,- på biltema og 75,- hos ohlsson, og jeg tviler på at kvaliteten er 3x bedre på den til c.o.
    sammenlign priser på generelle duppeditter begge steder og du vil se det er stor forskjell.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Hei.
    Jeg har ikke prøvd s-video fra claes Ohlson.
    Men har den hi-end eller hva den heter fra Biltema. ca 10 kr meteren!. Og er veldig godt fornøyd med den.
    Jeg kan nesten ikke se forskjell mellom den og komponent-kabelen min. (DIY komponent da men..)

woot!

nesten så jeg begynner å lure på komponentkabelen din...

jeg så ihvertfall meget stor forskjell på s-video og komponent! s-video hadde elendige farger og litt mer uklart bilde! forskjellene på composite og s-video derimot, der var s-video en smule mer i fokus!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    woot!

jeg så ihvertfall meget stor forskjell på s-video og komponent! s-video hadde elendige farger og litt mer uklart bilde! forskjellene på composite og s-video derimot, der var s-video en smule mer i fokus!
    Ja kan jo være noe der,, er jo hjemmelagd. Men er ikke dårlig bilde synes jeg da, men er ganske ny så. (har bestillt HDMI til HDMI kabel og ny DVD så da blir d testing)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    woot!

Hei. Litt off topic men. Jeg ser en som har skrevet en personig 3 månders review på ae700 som jeg har. Han bruker en gammel panasonic RP82 dvd.
    Klippet:
    The real surprise is the quality of plain old Svideo output from the RP82 to the AE700's Svideo input. Average people would be hard pressed to tell the difference between the 480p component and 480i Svideo inputs on the AE700 from the RP82! More technical viewers could tell them apart, but as others have said in these forums, the AE700's deinterlacer and scaler are both excellent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •