Denon 2910, DVI eller HDMI ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2910, DVI eller HDMI ?

Har akkurat kjøpt meg Denon 2910 spiller som jeg skal koble opp mot Infocus 4805. Vet at jeg trenger en overgang til M1 for å koble den 4805en.

Men jeg lurer på om jeg bør kjøpe HDMI eller DVI ? Det er snakk om 10 meters lengde og har hørt at det er flere som har slitt med HDMI på 2910.

Kommer sannsynligvis til å kjøpe Playstation 3 når den kommer og denne kommer vel til også å benytte HDMI så da hadde det vært greit med HDMI kabel.

HDMI er jo litt billigere enn DVI på avshop. Hos hi-fi klubben skulle de ha over 3 tusen for en 10 meter DVI og de mente man måtte opp i den prisen på slike lengder.

Fungerer 10 meter REAL kabel (DVI/HDMI) greit på denne lengden ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Putter du på en hdmi->dvi overgang vil signalet uansett være dvi. Men av hensyn til fremtidige oppgraderinger hadde vel det greiste vært en hdmi-hdmi kabel og en overgang på enden.

Hvor langt du kan strekke avhenger også av signalstyrke på hdmi-utgangen på dvd-spilleren og følsomheten på mottakeren (projektoren). 10 meter er litt i grenseland, men burde være mulig med en ok kabel. Med ok kabel menes en kabel i prisleiet 800-900 kr. Hifiklubben vil vel helst tjene mest mulig penger...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •