S-Video Konvertere (ColorFix)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du problmer med at få farve på bildet?
    Da kan det nemlig bare være at det er pga. at ditt TV ikke støtter S-Video signaler gennem scart stikket... Det problem kan fort fikses med et ColorFix konverter kabel, som finnes:

http://avconnection.dk/?GroupID=24&ClassID=54

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det stemmer at de fleste videoprojektorer ikke klarer et TV-signal, ja.
    men det går an å lure dekoderen i noen tilfeller!!
    har nevnt dette før, men nevner det igjen:

det er 2 scart porter, ikke sant?
    en tv ut, og en video ut.
    tv ut porten går ikke, tipper TVer har en litt annen måte å motta signalet på, og en projektor leser bare videosignaler. altså må videoporten brukes.
    problemet kommer når man skal velge hva videoporten skal sende slags signal.. har man ikk noe koblet inn på porten, switcher den nemlig bort fra valget man har angitt.. altså, det man gjør er å plugge en kabel fra tvut til en tv, og en scartledning fra video ut porten, denne kan godt bare henge løst. så gjør man de valg man trenger i menyen før å kunne sende s-videosignal fra videoporten, hos meg har jeg valgt RGB, og bruker scart/s-video adapter. så går man tilbake til vanlig tv-bilde, og da skal innstillingene være gjeldende. dekoderen tror nå den er klar for VHS opptak. så slår du den over i standby, og bytter om scartene. videout til proj, og tv ut-henge løst.. så skal det funke. bildet vil virke litt rødt, så det må justeres litt på farger, det er fordi dekoderen øker rødfargen til video-opptak for å få det til å se bedre ut.. vanlige vhs opptak kan bli litt bleke.. si fra om det funker..

anbefaler å prøve det først, hos meg sender jeg RGB signaler nå gjennom S-video kabel, går helt fint..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •