Subkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Subkabel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subkabel

Tenkte bare jeg skulle høre hva slags erfaringer folk her på forumet har med ulike kabler mellom receiver og sub.

For min egen del kan jeg si at etter at jeg byttet ut noname kabelen fra Clas Ohlson med en Tara Labs prism 2200s til 1000 kr opplevde jeg et utrolig løft :shock: Sub'en hang virkelig med i svingene og spillte mer presist, dypere og mer kraftfullt. Min kjære PSB SubSonic 7i fikk endelig vist sitt fulle potensiale! Utrolig musikalsk når den blir skikkelig integrert sammen med resten av anlegget

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde det samme som deg når jeg oppgradert fra Monster sub-kabelen jeg hadde (husker ikke modell nummer) til samme TaraLabs kabel som du bruker. Det ble rett og slett mer dynamikk i bassen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Monster sub-kabel var det brukte før HI-FIL

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Monster sub-kabelen jeg hadde (husker ikke modell nummer) til samme TaraLabs kabel som du bruker. Det ble rett og slett mer dynamikk i bassen.
    Ga den bort til en kamerat i Asker, kan sjekke neste gang jeg drar på besøk.
    PS. Den var ikke dyr.

Redigert: Prøvde å finne kabelen på hjemmesiden til Monstercable.com men fant den ikke (det er kanskje ikke rart siden jeg kjøpte den for 7 eller 8 år siden). Skal prøve å huske å komme med tilbakemelding når jeg har vært i Asker.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo legge til at de fleste forhandlere er veldig greie med å la deg prøve en kabel noen dager før du bestemmer deg så lenge du ikke leverer den tilbake med 50 knuter og most emballasje.

Lurer på om forskjellen på en kabel til 1000 kr og 2000 kr er like merkbar som forskjellen mellom en til 200 kr og 1000 kr... Tviler egentlig, men har ingenting som støtter opp om en slik påstand :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje pris og forskjell er omvendt proporsjonale? For hver tidobling av prisen får man en tiendedels forbedring av lyden fra forrige nivå?
    Det jeg mener er at forskjellen mellom en kabel til 10kr og en til 100, er 10 ganger så stor som forskjellen mellom en til 100 og en til 1000, osv... ;-)
    Ikke helt nøyaktig og seriøst ment, men likevel....

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Monster Interlink 201 THX, har en på 4 og en 8 på meter. Tror de koster 598 og 898 nye. Jeg fikk -40% på salg. Har ikke testet med noe annet ikke en gang "standard" kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moralen er kanskje at dersom du sitter med en god sub, kan det være vel anvendte penger å investere i en god kabel. Det koster i hvert fall ikke noe å prøve :!:

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en Monster subkabel, en 8m Monsterbass 300. Finner ikke norsk pris på 8m, men 12m koster 1398,- hos Interconnect. Fikk den for $21.50 inkl. porto på Ebay og fikk en kompis til å ta den med over fra USA.

Lyden virker noe bedre enn med den 8-10m skolissa jeg fikk med subben, men jeg har ikke sammenlignet så nøye da jeg brukte skolissa bare noen få ganger før jeg fikk Monsteret.

Lurte forøvrig på å prøve en Supra sublink (noen som har prøvd denne?), da Monsterkabel ifølge tester jeg har lest og erfaringer her på forumet ikke er så mye å skryte av. Supra subkabelen koster 425 kr for 8m, men kommer på 235 hvis jeg lodder den selv. Da kan jeg også tilpasse lengden 100%.

-Audun

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •