Jeg trenger anbefaling til høytalerkabler til Concept 6 fronter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for hjelpen gutter! Mye fin informasjon her.

Når det gjelder Bi-w så tror jeg faktisk at concept 6 serien ikke støtter dette. Men som dere sier så er ikke prisforskjellen så stor mellom clas ohlson og "hifi-klubb" kabler. Med tanke på at jeg kun trenger 4 meter.

Og nå er vel ikke de to 6 1/2" basselementene i concept 6 av den typen som trenger mest mulig strøm heller da men. Jeg skjønner hva dere mener. Til subben min har jeg valgt en monster subkabel for å være på den sikre siden.

Og støy og susing er det jeg frykter mest, da kablene delvis kommer til å ligge oppå/ved siden av en rekke strømkabler og andre signalkabler bak stereobenken min.

Jeg er også i den oppfattning at selv om jeg ikke hører forskjell så kan det være målbar forskjell. Og i utganspunktet ville jeg da gått for dem som er målbar/teoretisk best. Self om prisforskjellen ikke er stor.

Jeg regner med at med dem dali kablene til 50kr meteren på hifi-klubben så er jeg sikret god kvalitet på lyden. Eller?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne du mener? http://www.hifiklubben.com/no/produk...el.htm?id=2713

Blir vel det samme som 6mm2 fra Clas Ohlson tenker jeg. Sikkert et greit kjøp. Men ingen av disse er skjermet på noen måte hvis du er redd for støy fra det elektriske opplegget.

Mesteparten av støyen fra det elektriske kommer fra spoler som dimmere og power supply. Prøver du å legge høyttalerkabel litt vekk fra dem går det som regel greit. Som regel er fast monterte ledninger skjermet, mens lampettledning ikke er det.

Du gjør i alle fall lurt i å begynne billig. Skulle du få råd til bedre kabel senere kan du heller låne med hjem før du punger ut.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Er det denne du mener? http://www.hifiklubben.com/no/produk...el.htm?id=2713

Blir vel det samme som 6mm2 fra Clas Ohlson tenker jeg. Sikkert et greit kjøp. Men ingen av disse er skjermet på noen måte hvis du er redd for støy fra det elektriske opplegget.

Mesteparten av støyen fra det elektriske kommer fra spoler som dimmere og power supply. Prøver du å legge høyttalerkabel litt vekk fra dem går det som regel greit. Som regel er fast monterte ledninger skjermet, mens lampettledning ikke er det.

Du gjør i alle fall lurt i å begynne billig. Skulle du få råd til bedre kabel senere kan du heller låne med hjem før du punger ut.
    Jupp! den jeg mener!

hmm ja ok, men dem får ligge som dem ligger. Jeg har jo ikke noe nevneverdig støy som jeg kan høre slik jeg har dem nå, men så er jo også høytalerne ultrasmå hehe. Åpnet den ene med en kniv hehe..ødla alt av fester osv, men ville se hvilke elementer som var i. Det var kun en ja...3-4 tommer som liksom skal være bass, mellomtone og diskant. hehe..skikkelig søl...men men..dem har jo fungert ganske bra da. Rart dem har spilt såpass bra med bare et eneste element liksom..men men..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •