Hvor skal en ny signalkabel brukes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Hvor skal en ny signalkabel brukes?

Hei!

Har da kjøpt meg en ny kabel( tara labs master gen 2 ) og lurte på: hvor er det best å ha kabelen? mellom pre- og effekt elr pre- og cd-spiller? for.eks hvis jeg spiller en cd med BRA kvalitet på, vil det bli enda bedre hvis jeg har den til cd-spilleren da? den andre kabelen som skal brukes er monster interlink 300 mkII..

På forhånd takk!

Mvh
    Norpimp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville brukt den mellom effekt og prosses. For da får du jo et mye bedre signal til høyttalerene. Jeg merka nesten ikke forskjell når jeg brukte en gammel Monster og en Nordost til 1300kr pr.m mellom dvd og prosses. Men brukte jeg Nordosten mellom prosses og effekt, så merka jeg det med en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, greit du har bedre kilde enn meg( pre og dvd) men kabelen min koster 4000,- pr meter, så da har du vært litt heldig, for jeg hører ikke noe forskjell på de to tingene egentlig, men litt kanskje på cd-spilleren sin side...*-) men takk for kjapt svar, får eksprimentere i morgen

Opptak: Nils Logren - acoustic live

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    ok, greit du har bedre kilde enn meg( pre og dvd) men kabelen min koster 4000,- pr meter, så da har du vært litt heldig, for jeg hører ikke noe forskjell på de to tingene egentlig, men litt kanskje på cd-spilleren sin side...*-) men takk for kjapt svar, får eksprimentere i morgen

Opptak: Nils Logren - acoustic live

Hehe ok

Men hvis du syntes kablen funker bedre mellom DVD og Prosses. Så bruker du den der da

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke verre enn å teste selv? Kan ikke ta mange minuttene. Rent logisk sett ville jeg tro det er best å ha den mellom CD og pre, iogmed at kabelen ikke kan legge til noe, og signaltap bør minskes så tidlig som mulig. På en annen side, det er vel mer strøm som overføres mellom pre og effekt...sannelig om jeg vet. Prøv!

Eller kanskje det blir ett fett? En kjede blir da ikke bedre enn sitt svakeste ledd, altså sannsynligvis den andre signalkabelen?

Edit: Ahja, du har prøvd, jeg er litt sløv så tidlig.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel ikke mye betydning hvor du har den. Det blir aldri bedre en det svakeste ledd. DVS, du skulle hatt samme kvalitet fra signalkilde og ut til høytalerne for at det skal ha noe for seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •