Scart kontakt via surround forsterker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scart kontakt via surround forsterker!

Hei.
    Skal kjøpe meg surround forsterker, men lurer på noe ang. bilde kildene.
    Jeg har idag koblet satelitt tuneren og dvd spilleren direkte til tvn (Philips 9509, den har RGB signal mottak på 2/3 scart kontakter!).

Ser at på nye surround forsterker er det kun s-vhs og komponent innganger på forsterkerene.

Noen som vet om det finnes det noen "bra" forsterkere som har scart inn og ut?

Tvn har kun scart innganger (+ s-vhs), så da vil jeg vel ikke kunne benytte forsterkeren som styrings senter for bildekildenen?

Hmmm for det går vel ikke ann og konvertere fra scart(rgb) til komponent inn i forsterkeren, og så tilbake igjen ut fra forsterkeren til scart(rgb) og inn i tvn igjen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det finnes det noen "bra" forsterkere som har scart inn og ut?
    Kjenner ikke til en eneste en.

Tvn har kun scart innganger (+ s-vhs), så da vil jeg vel ikke kunne benytte forsterkeren som styrings senter for bildekildenen?
    Nei, desverre.

Hmmm for det går vel ikke ann og konvertere fra scart(rgb) til komponent inn i forsterkeren, og så tilbake igjen ut fra forsterkeren til scart(rgb) og inn i tvn igjen?
    Jo, det er mulig, men det vil bli en litt tungvint og kostbar løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noen forsterkere som har scart innganger, men om de er "bra" nok er vansklig å si. Pioneer VSXC502 har 4 scart tilkoblinger+oppsett mikrofon.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det finnes noen forsterkere som har scart innganger, men om de er "bra" nok er vansklig å si. Pioneer VSXC502 har 4 scart tilkoblinger+oppsett mikrofon.
    Jeg kjenner desverre ikke den forsterkeren, men jeg tror nok den vil gjøre en helt grei "switchejobb" av RGB Scart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •