Sort/Hvitt (igjen)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Sort/Hvitt (igjen)

Hei igjen, jeg har skiftet ut litt utstyr og har nok en gang utfordringer m.h.t. sort/hvitt problematikken.

Receiver/DVD/Forsterker er av typen Sony DAV-LF1 som kun har Scart som utgang. Det er kun 2 innganger og de bruker "phono" plugger, gul, rød og hvit.

Skjermen er en Sony PFM-42B2E plasma (monitor uten tuner etc.) og har kun S-Video inngang.

Altså ikke så mange alternativene m.h.t. koblingsmuligheter her.

Først prøvde jeg med en Scart -> S-Video og da ble bildet kun sort/hvitt.

Så anskaffet jeg en "Colorfixer" fra Sandberg og da fikk jeg farger, men relativt dårlig bilde.

Fikk en Scart -> S-Video fra Monster Cable og da var det ikke bilde i det hele tatt.

Alt dette har skjedd før jeg engang har begynt og henge på Media PC og DVD Opptaker.

Er rimelig rådløs. Sony kan ikke hjelpe siden jeg har en "proff" plasmaskjerm og den hører til under annen avdeling.

Noen gode råd der ute?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm... Skjermen din må settes opp til å motta S-video i det minste. Videre antar jeg du har en VGA-inngang, som ev. trolig kan brukes mot en scart til komponent konverter, der du kjøper en VGA til 3 bnc kabel og tilkobler din VGA-inngang. Vel verdt et forsøk, for da vil også bildekvaliteten bli relativt god.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det er 2 VGA innganger (RGB/YUV) og i tillegg er det en Composite (BNC plugg).

Trålet Stavanger/Forus igår uten å finne en overgang.

Har fått svar fra Sony og de anbefaler et kort til ca. 2500,- som har RGB/YUV med 3 stk. BNC plugger.

Jeg vil ha det beste bildet som er mulig og få med denne skjermen - gode tips?

Evt.: Sony Plasma til salgs ;-)

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best bilde får du nok med et component kort som de har anbefalt. Da må du bare passe på at du får tak i comonent kabler med bnc plugger, det vanlige er rca plugger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det fine her er at tonen er hyggelig, selv om det fra tid til annen kommer "dumme" spørsmål fra sånne som meg!

Jeg kjøper inn det kortet og satser på et kjempebilde!

Erling.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo langt rimeligere for deg å bare gå til innkjøp av en VGA->3BNC da... Den vil funke på enten en DVD-spiller/opptaker med komponent-utgang eller alternativt via en SCART til komponent konverter, som koster deg en tusenlapp...

Husk at du selv med det nye kortet uansett vil trenge en scart til komponent-konverter til 1000 samt komponentkabler!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da starter jeg med en konverter - den finner jeg hos avshop, men hvor i all verden får jeg tak i en kabel ut fra konverteren til VGA?

Utgang på "receiveren" er kun scart og BNC RGB er kun på det nye kortet - så det må bli ut fra konverteren og inn til VGA?

Eller mente du direkte fra Scart -> VGA?

Igjen, takk for god hjelp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •