Hjelp !!! Komponent kable problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp !!! Komponent kable problemer

Hei

Var innom euronics i dag, og kjøpt meg ny dvd spiller. Kjempe fornøyd med den, men skulle også ha komponent kabler da dvd spilleren støttet progresive bildebehandling, noe min nye tv også gjør. Fikk hjelp til å finne kablene av betjeningen i butikken. Da jeg er ny i gamet.

Han ga meg en pakke med kabel, men da jeg kom hjem oppdaget jeg til min store forskrekkelse at disse kablene hvar annereldes enn hva jeg hadde sett før.

En komponent kabel består av 3 ledninger en rød, en blå og en grønn.

Kabelen jeg fikk besto også av 3 ledninger men en var gul, en var svart og en var rød !!!!!

Hva har jeg fått ? Får ikke denne kabelen til å funke, har bare prøvd å kobble en gang, men farge kodene matcher jo ikke ?

Har jeg blir lurt av euronics karen (kosta jo 500 spenn for ledningen) ?

Kan jeg bruke denne ledningen som komponent kabel, eller er det bare å gå ned på euronics å få penga tilbake ?

Mvh
    Klas

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dusten har gitt deg en lyd og compositt kabel! Gå og bytt den.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et eksempel på håpløse ansatte i elektronikksjappene..det som er skremmende er at dette mer er regelen enn unntaket. Kunnskapsnivået er under enhver kritikk.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men nå som helgen setter inn og butikker stenger i takt med at du vil nyte bildet ditt, så skal det fungere å bruke denne kabelen i helgen.
    Selv bruker jeg to par phono-signalkabler (ene lederen inaktiv i begge ender) mellom spiller og forsterker for å formidle progressive komponentsignaler.
    Det med fargene er ikke så nøye bare sort plugg havner i samme signalport hos begge enheter, osv...

Altså rød plugg i de røde inngangene. Sort plugg i de blå inngangene, hvit plugg i de grønne inngangene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •