Trenger kabler til stereo. Hvilke skal jeg kjøpe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger kabler til stereo. Hvilke skal jeg kjøpe??

Jeg trenger noen kabler som skal gå mellom effekt og forforsterker, og så videre ut til høyttalerene. Trenger også til dvd spilleren.

Effekt er Rotel rb1070 og forforsterker er rc1070. Høyttalerne er PSB t55. Dvd'en blir nok en Panasonic opptaker med 80 gigabyte HD. Tror den heter`DMR 50 ( noe sånt ).

Uansett. Jeg tenkte på å legge ca 4000 kr i kabler til dette. Jeg kan få tak i Monster cabler ganske billig, men er de bra??? (Jeg vet ingenting om kabler)

Noen andre forslag???

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nokk du skal styre unna monster, er nokk endel ting og tang som er bedre enn dem i iforhold til prisen. helt å anbefale noe kan jo være vanskeli når man ikke vet hvordan det låter, men med det oppsettet vil jeg kansje kan gjette at klangen ligger på den mørke siden, kansje nordost kan være noe, tror hificenteret og oslohifisenter har tilbud på dem nå...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i grunn meninger om kabler, men skal holde dem for meg selv denne gangen.

Min anbefaling til deg er at du bør sette deg mere inn i kabler, og lære mere om hva du kan forvente av forskjellige typer kabler, før du handler.

Det du bør vite litt om er blant annet kvadraten på kabelen (tykkelse), skjerming og om terminering.

På avforum har jeg inntrykk av at alle spørsmål om kabler ender i endeløs argumentasjon frem og tilbake og at trådstarter ikke lærer stort annet enn at folk er uenige.

Lykke til!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste måten å finne kabler som passer er å låne med hjem og teste.
    Den/eller de kablene som låter best kjøper du, om du synes prisen er OK.

Da blir du fornøyd selv, og du vil få lyd ut av utstyret ditt som faller i din smak og det er det som er viktigest.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg har i grunn meninger om kabler, men skal holde dem for meg selv denne gangen.

Min anbefaling til deg er at du bør sette deg mere inn i kabler, og lære mere om hva du kan forvente av forskjellige typer kabler, før du handler.

Det du bør vite litt om er blant annet kvadraten på kabelen (tykkelse), skjerming og om terminering.

På avforum har jeg inntrykk av at alle spørsmål om kabler ender i endeløs argumentasjon frem og tilbake og at trådstarter ikke lærer stort annet enn at folk er uenige.

Lykke til!
    You got that right.. Selv så ville ikke jeg lagt ned så mye penger i kabler ,men jeg har en bekjent som sier at det er en fordel å legge endel penger ned i kabler ,men jeg ville nok ha kjøpt noen standard kabler og evt laget egne kabler (feks av Cat5 kabler). Ang signalkabler så har Elfa mange gode alternativer. _JEG_ mener godlyden ligger i forholdet mellom CD\DVDspiller , forforsterker og effektforsterker. Hvis du alikvell skal legge penger i kabler ville jeg lagt mer penger i en signalkabel enn en høytalerkabel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •