Nettkabel! 24 995kr hva er vitsen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 135
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettkabel! 24 995kr hva er vitsen?

Nordost Valhalla strømkabel, kan noen forklare meg vitsen med denne kabelen ??
    til den nette pris av 24 995,00 kr (3meter strøm kabel)!!!

http://www.hificenter.no/shop_item.c...13&id=1009

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [ironi] Heisann. Denne er et must. Jeg vurderte å bytte ut min 6 år gamle LCD projektor i noe nytt helt til kom over denne. Jeg vil si at kvaliteten på bildet med den nye strømkabelen overgår alt av hva jeg har sett av andre projektorer og dette inkluderer Cine 9 og MKIII[/ironi]

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    [ironi] Heisann. Denne er et must. Jeg vurderte å bytte ut min 6 år gamle LCD projektor i noe nytt helt til kom over denne. Jeg vil si at kvaliteten på bildet med den nye strømkabelen overgår alt av hva jeg har sett av andre projektorer og dette inkluderer Cine 9 og MKIII[/ironi]
    Hehe, håper virkelig ikke det er noen som tenker sånn!

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes veldig ut som utsagnet fra en helt uavhengig bruker i en annonse!

Men er vel "bevist" at man kan oppnå forbedringer med å bytte strømkabel, men å kjøpe en til 25k er jo selvfølgelig rimelig drøyt.. Skal slikt ha noen merkbar funksjon tror jeg resten av utstyret må være på meget meget høyt nivå, for ikke å snakke om lommeboken!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho

Men er vel "bevist" at man kan oppnå forbedringer med å bytte strømkabel, men å kjøpe en til 25k er jo selvfølgelig rimelig drøyt.. Skal slikt ha noen merkbar funksjon tror jeg resten av utstyret må være på meget meget høyt nivå, for ikke å snakke om lommeboken!
    Jah, for og ikke snakke om alle kablene som går i huset til kontakta der du plugger inn denne kabelen! kabelen ifra huset til kraftstasjonen :? det er vel kanskje og dra det litt langt , men rimelig tvilsomt at denne kabelen kan hjelpe til med noe spes, her til lands i norske hjem ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja

det er jo nesten "Exstrem sport" å kjøpe kabler til den prisen jo

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: jaja

Sitat Opprinnelig postet av movieman
    det er jo nesten "Exstrem sport" å kjøpe kabler til den prisen jo
    Hehe, ja ekstreme saker... 8)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg siterer:
    Strømkablene har mye og si for kvaliteten på strømmen som går mellom kontakten i veggen og ditt audio/video utstyr. Har man en dårlig kabel kan det bli mye støy etc… og dermed får man et dårligere lyd/bildemessig resultat.

Vi har med stort hell brukt Nordost sine strømkabler på alt fra cd-spillere til video projektorer... Vi opplevde blant annet større dybde og mer detaljer i fargen, og mye bedre definisjoner av kanter osv… når vi koblet strømkablene fra Nordost til våre videoprojektorer. Forskjellen var faktisk mye større enn vi hadde ventet oss.
    Lydmessig fant vi at man fikk et betydelig større dynamikkområde og et mye mer detaljert lydbilde.
    Så da må det jo være bra...
    Selv har jeg bestillt disse til alle komponentene mine, det kom vel på sånn ca. 175.000,-

også må du jo huske :
    Kabelen består av 7 stk 16 AWG OFC ledere ekstrudert med sølv i en Dual Micro Mono-Filament design. Valhalla strømkabelen har en utrolig hastighet på strømmen, ulikt vanlige strømkabler som bare har 50 % eller mindre av lysets hastighet. Faktisk har Valhalla en hastighet på hele 90 % av lysets hastighet!!
    Dette betyr store forbedringer i både lyd - og bildekvalitet
    :lol:

og ikke minst
    Alle Valhalla kabler er håndlaget på fabrikken i USA og det brukes kun materialer av absolutt høyeste kvalitet.
    Hvis Norost har klart å frembringe et produkt som kan flytte strøm med 90% av lysets hastighet er det intet mindre enn sensasjonelt!!
    Jeg tror jeg skal ringe NASA å tipse de om Nordost`s research slik at vi kan bruke denne teknologien til å utvikle interstellare romfartøy...

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrUz
    Sitat Opprinnelig postet av Moho

Jah, for og ikke snakke om alle kablene som går i huset til kontakta der du plugger inn denne kabelen! kabelen ifra huset til kraftstasjonen :? det er vel kanskje og dra det litt langt , men rimelig tvilsomt at denne kabelen kan hjelpe til med noe spes, her til lands i norske hjem ?
    Forskjellige nettkabler kan gi forskjellige resultat på forskjellige anlegg- jeg har blindtestet mange ganger. Så slike utsagn BeUz om å diskredittere de som har tro på nettkabler forteller faktisk mest om din egen kunnskap innen temaet :wink: Bare skjermingen kan utgjøre mye på lyden i anlegget. Jeg forsvarer ikke 25.000 på en nettkabel men det er forskjeller. Har selv aldri gått for gode (og ganske dyre) nettkabler hvis det ikke var noen forskjell :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har lest testen i fidelity her eller? det var da noen som ble fornøyde iværtfall men nå kommer vel snart de som mener at skribentene er kjøpt og betalt også, for å tjene noen ekstra kroner. :roll:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du virkelig at skribentene i et så lite land som Norge er helt objektive?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvis Norost har klart å frembringe et produkt som kan flytte strøm med 90% av lysets hastighet er det intet mindre enn sensasjonelt!!
    Jeg tror jeg skal ringe NASA å tipse de om Nordost`s research slik at vi kan bruke denne teknologien til å utvikle interstellare romfartøy...
    Ikke rart det går valhalla kabel i romfergene fra NASA heller da

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri verden om jeg hadde brukt 25k på en 3m lang strøm kabel

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei. Nå synes jeg dere er vel useriøse. Dere må huske på at Nord-ost tross alt benytter den berømte ”Dual Micro Mono-Filament” teknologien på dette produktet. Selv om jeg ikke vet helt hva denne teknologien er så er navnet såpass avansert at det umulig kan være dårlig.

Forresten. Dersom denne kabelen automatisk frakter strømmen din raskere enn det kobber-kabelen inni veggene dine gjør, hva skjer egentlig da? Har den et lite kraftverk innebygget, som erstatning for den strømmen som ikke kommer fram?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Forresten. Dersom denne kabelen automatisk frakter strømmen din raskere enn det kobber-kabelen inni veggene dine gjør, hva skjer egentlig da? Har den et lite kraftverk innebygget, som erstatning for den strømmen som ikke kommer fram?
    Utrolig godt poeng :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja verden er skrudd azz... hva er det neste? kom igjen plizz kan trenge en god latter :P

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde nok heller brukt 25 000.- på cd´er og DVD´er.
    Men ja har hørt flere som har tatt blindtest som sier disse gir en overaskende forbedring av både lyd og bilde, tru det den som vil. I dont!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil i utgangspunktet tro at en 90% av lyshastighet ledende strømkabel, heller vil kunne overføre støyen i strømnettet, bedre enn vanlig kabel for vekselstrøm. :roll: :wink:

Vil også tro at hvis en kabel kan forandre lyden i et anlegg til det bedre, da børr samme kabelen også få et annet anlegg til å lyde værre, eller?

Et overdimmensjonert nettstøy filter, enten et stort , eller mange små (så komponentene ikke påvirker hverandre heller) spesiellt tilpasset de komponentene de er tilkobblet, vil jeg tro vil være mer fordelaktig, enn en 3m sølvbelagt kobberkabel med spesiellt utseende.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pjokken: mamma, nå som jeg har vært snill gutt lenge, og det er snart jul....
    Mamma: ja sønnen min, du har vært meget snill. hva ønsker du deg da?
    Pjokken: jeg ønsker meg denne strømkabelen...
    Mamma: selvfølgelig skal du få deg en ordentlig strømkabel til dvdspilleren vi kjøpe på ica....

Uansett, jeg vurderer å prøve enten vishnu eller shiva på plasma og forsterker rett og slett for å finne ut om det faktisk er forskjeller, eller bare en pr gimmick..... snart feriepenger er det ikke...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at det er rimelig mange som går på denne. Da er det vel sant da som de sier. Fortelles en god skrøne nok antall ganger, så begynner mann å tro på den.
    Skjerming mot uønsket støy er greit, men som en her sa: er det ett kraftverk innebygd i kabelen or what?

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •