Nettkabel! 24 995kr hva er vitsen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 135
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uansett er du bra sprø om du mener forskjellen er verdt 25000! :shock:

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det er vel opp til hver enkelt? Eller er det du som bestemmer hva som er fornuftig for alle?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke verdt mere enn den 10,- pr. meter det koster ekstra og få strømkabel i skjermet utgave. Det MÅ være noen som kødder så lenge det påstås at blindtesten ga dem en åpenbaring.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... "Påståtte" blindtester gjelder ikke. Må nok være noen troverdige kilder til en slik blindtest før jeg slår meg sammen med hallelujakoret!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... "Påståtte" blindtester gjelder ikke. Må nok være noen troverdige kilder til en slik blindtest før jeg slår meg sammen med hallelujakoret!
    Hva med å satse på feite strømkabler og ett lekkert sett med høytalerkabler til tusenen pr. meter? Det må være noe for anlegget fatter`n kjøpte til 6000,- på Elkjøp. Tror jeg anbefaler det jeg. Han ville gjerne ha sånn basslyd jeg hadde suben min... :roll:

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å teste selv? Hva med p skaffe KUNNSKAP om temaet? Å lage smilefjes å "ikke tro på noe" fordi jeg har lært noe på Elektro VK1 er jo mildt sagt ganske :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På samme måte som skeptikerne bør prøve selv bør også forkjemperne være villig til å stille opp på en blindtest uten å komme med argumenter om at det er kun hjemme i sin egen stue med kjent anlegg man kan gjøre slike tester.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Hva med å teste selv? Hva med p skaffe KUNNSKAP om temaet? Å lage smilefjes å "ikke tro på noe" fordi jeg har lært noe på Elektro VK1 er jo mildt sagt ganske :lol:
    Flatterende dette med VK1. Gikk Handel og Kontor jeg! :lol:

Jeg skal teste selv fordi jeg har vanskelig for å tro på synsing og upålitelige kilder. Hvorfor hetser du meg for det?

Hvis du går tom for argumenter og må ty til personangrep blir liksom debatten litt umoden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at jeg har en ganske rå forsterker da.. Og kobler på denne kabelen.. Har det da noe å si dersom kabelen inni forsterkeren er av vanlig kobber?.. Skulle tro det ødela en del for denne "fabelaktige saken"

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den positive effekten skal vel være å skjerme for støy utad og innad i kabelen fra vegg til anlegg.
    -Men for 25.000,- kan man vel nesten bytte ut all elektrisk kabling i huset med Supra LoRad og i tillegg få råd til et strømfilter/lynvern.

Jeg vet ikke hva som burde ha størst innvirkning på lyden...

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    På samme måte som skeptikerne bør prøve selv bør også forkjemperne være villig til å stille opp på en blindtest uten å komme med argumenter om at det er kun hjemme i sin egen stue med kjent anlegg man kan gjøre slike tester.
    Skjønner man ikke det argumentet så kan man ikke det fnugg om ABX-testing og disses feilkilder. Jeg foreslår litt lesing om testformen Peakman! Det er essensielt at det er i et svært godt oppsett under svært normale forhold for lytterne.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nordost må jo ha solgt noen av disse. Og en fra hificenter kjeden har lagt ut sin hjemmekinopresentasjon på "minhjemmekino", det kunne ha vært interresant å hørt hva kunder og han fyren fra hificenter kjeden sier om denne kabelen,.,..

PS: Om du flytter komponenten en metere nærmere strømuttaket, så sprarer du kr 6000!!!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Skjønner man ikke det argumentet så kan man ikke det fnugg om ABX-testing og disses feilkilder. Jeg foreslår litt lesing om testformen Peakman! Det er essensielt at det er i et svært godt oppsett under svært normale forhold for lytterne.
    Ja, men da bekrefter du jo bare at forskjellene er så små at de ikke er verdt 10 kr engang hvis man ikke kan oppdaget dette uten å bruke årevis på å bli kjent med anlegg og rommet. Som Scirocco skrev i et tidligere innlegg. Det er sikkert mere virkningsfullt å flytte hodet 1 cm.

Og hvis ikke man skjønner at argumentet mot å teste dette andre plasser bare er en unnskyldning av mange for å unngå å bli bustet, så kan man ikke et fnugg om menneskelig psykologi.

PS jeg snakker om blindtesting av strømkabel.

Jeg tar gjerne utfordringen med å stille opp med min strømkabel til psu til pc'n for å gjennomføre en blindtest hos noen som har kjøpt en dyr strømkabel og som mener de klarer å høre forskjell. Opplegget er enkelt lytteren velger en låt som han mener han kan høre forskjell på. Jeg dekker til anlegget og skjuler hvilken strømkabel som brukes. Den dyre eller min 20 kr kabel. Vi kjører låten 20 ganger. Klarer man å høre rett på 19 av 20 ganger så skal jeg godta resultatet. Eieren av anlegget får selv avgjøre hvilken komponent jeg skal bytte kabelen på.

Hvis du har en link til et "testforum" hvor det er gjennomført vitenskapelige ABX tester hjemme hos noen av uavhengige personer. (ikke venner som bare jatter med) så tips meg gjerne. Leser meg gjerne opp på slikt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Og hvis ikke man skjønner at argumentet mot å teste dette andre plasser bare er en unnskyldning av mange for å unngå å bli bustet, så kan man ikke et fnugg om menneskelig psykologi."
    Tydelig argument som viser null innsikt i ABX-tester! Det har ingenting med små forskjeller å gjøre :shock: Som sagt, dette bør du også les deg opp på.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Og hvis ikke man skjønner at argumentet mot å teste dette andre plasser bare er en unnskyldning av mange for å unngå å bli bustet, så kan man ikke et fnugg om menneskelig psykologi."
    Tydelig argument som viser null innsikt i ABX-tester! Det har ingenting med små forskjeller å gjøre :shock: Som sagt, dette bør du også les deg opp på.
    Gi meg nu heller en link enn de standard "jeg har gullører og high end anlegg og du er en hjemmenkino dust med ellos anlegg" svar.

Og siden du tydeligs mener at det er store forskjeller så tør du vel stille opp på en blindtest.;-)

Uansett. Hvis du er fornøyd med å bruke titusener på strømkabler så er det ingen grunn til å bli hissig fordi andre syns det er å kaste pengen rett ut vinduet fordi det ikke finnes det minste forskjell. Det viktigste er at du er fornøyd med investeringen. Bruke penger på fotball er jo f.eks enda værre :-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av litt nå Viking...
    ikkenoe poeng i å hisse seg opp pga. noen dumme kabler.
    Faktum er at de få seriøse tester som er gjort om dette emne aldrig klarer å få sikkerhetsmarginen over 50% altså et hverken eller resultat.
    hvis man skal utelukke flaks og tilfeldigheter så må svarene ha en riktighet på nærmere 90%
    Hver gang slike tester gjøres kommer de samme unskyldningene, jeg er ikke kjent med annlegget, opptaket på xxx cd er for dårlig, jeg sov dårlig i natt pga. en ert under madrassen osv...
    Det hadde vært interessant å lagd en kabel selv som så skikkelig fet ut, men som i utgangspunktet bare var lampeledning fyllt med tørka kubæsj eller noe. Kalt den acustic nirvana XXXXl og gitt den en pris på 25K
    Den hadde mest sansynligvis fått bra tester...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den hadde sikkert fått kjempetester.

Den kan virke som Hi-Fi bransjen er en av de få bransjene som opphever fysikkens lover. Her burde hi-fi gurene gått i bresjen for å få nedjustert Einstein. For han glemte strømkabler til hi-fi i sin relativitetsteori. Kanskje han bare ga den opp siden han ikke kunne forklare hvorfor noen kabler ga gramofonspilleren så utrolig mye bedre lyd mens andre fikk det til å høre ut som en gammel platespiller.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, bare sleng ut dritt i øst og vest, kunnskaper og seriøs debatt er det ihvertfall lite av. Og jeg har aldri orket å dokumentere mine blindtester- hvorfor? Hvorfor bruke mangfoldige timer og dager på dette da folk allerede har bestemt seg for svaret? Og jeg har da aldri sagt at dyre kabler er best? Jeg sier kun at det er forskjeller på nettkabler :shock: Har heller ikke argumentert med dyrt anlegg eller gullører Peakman- det at det blir brukt mot meg sier egentlig det meste om standarden her inne. Nå skal jeg la dere holde på alene i sandkassa, men dere kommer ikke til å skjønne noe mer rundt nettkabler av å klappe hverandre på ryggen etter korte slengbemerkninger der dere viser deres store evne til å latterliggjøre alt dere ikke skjønner :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, bare sleng ut dritt i øst og vest, kunnskaper og seriøs debatt er det ihvertfall lite av. Og jeg har aldri orket å dokumentere mine blindtester- hvorfor? Hvorfor bruke mangfoldige timer og dager på dette da folk allerede har bestemt seg for svaret? Og jeg har da aldri sagt at dyre kabler er best? Jeg sier kun at det er forskjeller på nettkabler :shock: Har heller ikke argumentert med dyrt anlegg eller gullører Peakman- det at det blir brukt mot meg sier egentlig det meste om standarden her inne. Nå skal jeg la dere holde på alene i sandkassa, men dere kommer ikke til å skjønne noe mer rundt nettkabler av å klappe hverandre på ryggen etter korte slengbemerkninger der dere viser deres store evne til å latterliggjøre alt dere ikke skjønner :wink:
    Er det det sånn at du synes vi er useriøs så legg gjerne ved en av dine blindtester. Da er vel de fleste useriøse argumenter lagt død på null komma svisj. Enklere er det ikke.

Eller...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du maser så fælt av de kunnskapene dine. Det du ikke skjønner er at dette ikke handler om kunnskaper!

Det er mulig at du med dine kunnskaper kan forklare oss hvorfor en kan høre forskjell på en nettkabel fremfor en annen. Problemet er bare at du ønsker å forklare et fenomen du ikke engang kan påvise eksisterer.

En trenger ikke rare kunnskapene for å gjennomføre en ABX-test. Med en slik kan en påvise om en nettkabel høres forskjellig ut fra en annen. Ser ingen grunn til å lese meg opp på noe som helst om nettkabler før en slik test er gjennomført egentlig selv om jeg allerede har skjønt litt.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •