MIT HDMI kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MIT HDMI kabel

Jeg skal gå over til HDMI på systemet mitt tenkte jeg, og må derfor investere litt. Jeg har sett at avshop har fått inn MIT hdmi kabler, og lurer på hva forumet tror om disse kontra Monster, Kimber, IXOS...eller kanskje noen har andre forslag.

Phillips DVP9000S skal kobles til en Action! model1 mkIII.

Synspunkter og komentarer mottas med takk

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at det er noen vits å kjøpe dyre MIT-kabler med mindre du skal over 10 meters lengder.
    Du får en Real Cable 10 meter til 799,-, 1 meter MIT koster hundrelappen mer (2999,- for 10 m).
    Du vil ikke merke noen bildemessig kvalitetsforskjell på disse to (bortsett fra på veldig lange strekk (15 meter+ ) der Real Cable kanskje ikke vil fungere i det hele tatt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt sikker på dette? Har du personlig erfaring med at Real Cable stiller i samme klasse som mer påkostede kabler?
    Nå skal det nevnes at jeg er MEGET kresen. Nå får jeg sikkert mange på nakken, men Real Cable og Supra ser jeg egenlig ikke som et alternativ. Jeg velger heller å gå for dyrere kabler for å være sikker på at kabelen ikke er flaskehalsen i systemet.

BTW...kabellengde blir 10 meter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er digital overføring. Enten får du bildet, eller så får du ikke bilde (eller snø og mister bildet innimellom). Hvis du greier å se forskjell på bildet mellom forskjellige HDMI kabler vil jeg gjerne høre om det :lol:

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kommer ikke til å se noen forskjell.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jo denne debatten samstilles med diskusjon om optisk kabel og kvalitet.
    Skal man legge en del kroner i en optisk kabel, eller holder det med en til 100-lappen.
    "Enten får du lyd, eller så får du det ikke".

Jeg har ikke helt troen på digitalteorien som sier; enten får du signalet fram og det er 100% bra, eller så får du det ikke fram.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men det er også forskjell på teori og praksis. Det kunne forøvrig vært morsomt å tatt en sammenligning av DVI/HDMI-kabler i vidt forskjellige prisklasser å sett om det er noen forskjell.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra sine HDMI koster heller ikke så mye. Du kan vurdere dem som et alterantiv.

Jeg tror ikke det er noe særlig å hente på en kjempedyr HDMI-kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en artikkel om DVI/HDMI og komponent:

http://forum.ecoustics.com/bbs/messa...79/122868.html

Ett lite utdrag:

DVI and HDMI connections, for this reason, are subject to the "digital cliff" phenomenon. Up to some length, a DVI or HDMI cable will perform just fine; the rounding and reflections will not compromise the ability of the display device to reconstruct the original bitstream, and no information will be lost. As we make the cable longer and longer, the difficulty of reconstructing the bitstream increases. At some point, unrecoverable bit errors start to occur; these are colloquially described in the home theater community as "sparklies," because the bit errors manifest themselves as pixel dropouts which make the image sparkle. If we make the cable just a bit longer, so much information is lost that the display becomes unable to reconstitute enough information to even render an image; the bitstream has fallen off the digital cliff, so called because of the abruptness of the failure. A cable design that works perfectly at 20 feet may get "sparkly" at 25, and stop working entirely at 30.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd denne "klippe"-effekten selv, men den skal ikke være noe problem på 10 meters lengder. Jeg fikk den som et resultat av 13 meter DVI kombinert med et skjermkort med lavere signalstyrke ut (enn det jeg hadde tidligere).

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har budsjett til det, kjøp MIT kabelen. Det er sikkert ingen forsjell på den og f.eks real og supra, men du kan iværtfall sove trygt vel vitende om at du har en bra kabel...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvis du har budsjett til det, kjøp MIT kabelen. Det er sikkert ingen forsjell på den og f.eks real og supra, men du kan iværtfall sove trygt vel vitende om at du har en bra kabel...
    Har man budsjett til det så er det jo bare å kline til :lol: er høyst sannsynlig ikke en dårligere kabel 8)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyre kabler = steroeanlegg bling bling :lol: :lol:

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2200,- rett ut av vinduet, spør du meg, og jeg tror det er mer å hente ved å legge disse kronene en annen plass i systemet, for eksempel til bedre DVD-spiller eller videoprosessor.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Da kan jo denne debatten samstilles med diskusjon om optisk kabel og kvalitet.
    Skal man legge en del kroner i en optisk kabel, eller holder det med en til 100-lappen.
    "Enten får du lyd, eller så får du det ikke".

Jeg har ikke helt troen på digitalteorien som sier; enten får du signalet fram og det er 100% bra, eller så får du det ikke fram.
    En signalkabel til bilde skal frakte mye mer informasjon enn en tilsvarende S/PDIF-kabel (for lyd). Svært mye mer. Så dersom en tror på bibelhistorien om at det er forskjell på ulikt prisede digitalkabler til stereoanlegget så vil det i alle fall være det på digitale bildekabler.

Dersom en ikke tror på slike historier er det selvsagt bare å velge den billigste kabelen til både lyd- og bildeutstyret, så lenge en holder seg innenfor det standarden sier om kabellengde.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe som kan være aktuelt på et nytt projektorsymposium eller AVforum-treff? Sammenligning av low-end, mid-end og high-end digitale bildekabler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •