Lage Playstation2 komponent-kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage Playstation2 komponent-kabel?

I systemoppsettet på min PS2 ser jeg at jeg velge RGB-utgang til å enten være RGB eller Y/Pb/Pr. Vil det si at komponent-signalet sendes på de samme pinnene som RGB-signalet slik at jeg kan lodde tre RCA-kontakter på ledningene inne i scart-pluggen og få en fancy plugg med både SCART RGB og RCA Component?
    (Ikke bruke begge deler samtidig såklart...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare tok en sjans, og loddet sammen noe. Det ble overraskende bra bilde! Koblet bare tre rca hunnplugger på ledninger, og loddet fast til hver av R G og B-pinnene i SCARTkontakten. Og fargene der harmonerte med fargene i Component->SVideo-overgangen fra Infocus, så da var det greit. Legger med et par bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å poste mere enn ett bilde av gangen ja...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er kondensatorer der... Er det noen du har satt der, eller var de der i utgangspunktet? Hvilke pinner er R,G,B..?

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger du komponent eller rgb for å kjøre nå da ? Funker det med komponent og svideoovergangen inn på x1? Var akkurat innom hificenteret, og duden der sa at komponent som ikke var progressivt aldri har funket inn på x1, dette stemmer vel ikke?

greigutt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt off-topic dette her, men asdfteam er inne på noe jeg har lurt på/slitt med en stund. Jeg bruker en scartkabel mellom min ps2 og Finlux 82X200 tv. Når jeg setter ps2 til RGB og tilsvarende scart-inngang på tv'en til RGB, blir bildet borte (svart skjerm). Dersom jeg derimot setter tv'en til vanlig (composite) videosignal, får jeg bilde. Veldig frustrerende :cry: !

Det samme skjer dersom jeg setter ps2 til Y/Pb/Pr, men dette forventet jeg heller ikke at skulle virke da min tv ikke tar component signaler.

Noen som har noen forslag? Har forøvrig denne scartkabelen http://www.gamesmix.com/pages/mainvi...roductId=16590

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondensatorene var der i utgangspunktet. Visstnok for at RGB-bildet skulle bli litt lysere. Jeg koblet ledningene direkte på pinnene i SCART-kabelen, dvs. etter kondensatorene, for jeg regnet med at det samme ville være tilfelle der. Kabelen har jeg hatt i flere år, fra PS1-tiden...
    Har alltid fått RGB-bilde på TV'er som har støttet det. Pinne 7 (blå), 11 (grønn) og 15 (rød) må være koblet til. Ellers er det ikke noen RGB-kabel...
    Component-signalet er interlaced, og Component->Svideo-overgangen virker fint. Pluggene der kobles til samme farger som nevnt over.
    Må bare huske å bytte signal ut FØR man kobler fra TV'en, ellers blir det ikke noe bilde på projectoren, og litt vanskelig å gå inn i menyene... :wink:

Edit: En bieffekt er at DVD-avspilling også virker fint med Component...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •