Test av høytaller kabler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 149
    Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tom: Hvis du hadde tatt deg bryet med å lest et par tråder på dette forumet ang. høyttalerkabler ville du ha funnet ut at det ikke er så mange her som anbefaler kabler i høye prisklasser her. Sånn som jeg ser det er dette et forum med god bakkekontakt som har fokus på det som betyr mest i et anlegg, nemlig komponentene. Selv tror jeg ikke dyre høyttalerkabler er veien til nirvana, selv fikk jeg med mine da jeg kjøpte høyttalerne. Mitt inntrykk er at de kablene som er mest omtalt/anbefalt på dette forumet er supra. Dette er kabler uten noe slags form for "magi" som også har en meget grei pris. Så der fikk du den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Tom: Hvis du hadde tatt deg bryet med å lest et par tråder på dette forumet ang. høyttalerkabler ville du ha funnet ut at det ikke er så mange her som anbefaler kabler i høye prisklasser her. Sånn som jeg ser det er dette et forum med god bakkekontakt som har fokus på det som betyr mest i et anlegg, nemlig komponentene. Selv tror jeg ikke dyre høyttalerkabler er veien til nirvana, selv fikk jeg med mine da jeg kjøpte høyttalerne. Mitt inntrykk er at de kablene som er mest omtalt/anbefalt på dette forumet er supra. Dette er kabler uten noe slags form for "magi" som også har en meget grei pris. Så der fikk du den.
    ja noen er sekkert slike, men enkelte er helt fanatiske, men det er opp til hver enkelt, men jeg starta en tråd for en stund tilbake og da var det med en gang noen som skulle bjerte seg skikkelig..Tom er bare kalle navnet

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske det var flere som "bjertet" seg!! Han og kalte seg Tom....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg mener å huske det var flere som "bjertet" seg!! Han og kalte seg Tom....
    feil, ja kalte seg det, men "vi" er 4 stk som bruker samm maskinen, det er ikke sikkert att det er Tom, Stian, Frang eller Vegard du har skrevet med..

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi om flere brukere eller personligheter her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Snakker vi om flere brukere eller personligheter her?
    flere brukere og flere personligheter. 4 av hver.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...altså 16 totalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    10,poeng til deg, ja di kablene har jeg fiklet mange par av, får di fra 15 kr meteren og opp..kjøper di igjennom Eltek eller dær jeg kjøper di billig fra

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    ...altså 16 totalt.
    ja noe slikt, men da synest jeg vi har kommet langt i timen i dag gutter, skjønner dere noe av poenget mitt i dag?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jo kanskje. En del av meg skjønner, en annen synes det er feil, en synes du er lei å forstå, mens sistemann er likegyldig. Vi er tildels enige, på noen områder. Hilsen oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jo kanskje. En del av meg skjønner, en annen synes det er feil, en synes du er lei å forstå, mens sistemann er likegyldig. Vi er tildels enige, på noen områder. Hilsen oss.
    Ja men det er bra, da viser det seg att det er like mange spørsmål som det er svar, du ser her 4 som bruker maskinen, 4 ulike meninger, men hvem av oss har rett? men nå skal ikke vi ta for oss psykologien her..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at man kan opprette flere brukere? Da blir det litt lettere for oss å forholde oss til deg/dere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at man kan opprette flere brukere? Da blir det litt lettere for oss å forholde oss til deg/dere.
    Hei, nei det var jeg ikke klar over, så jeg kan registrere flere brukere på denne maskinen? 8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det er greit om dere har en (1) bruker hver.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Hei, nei det var jeg ikke klar over, så jeg kan registrere flere brukere på denne maskinen? 8)
    Blæ!
    Hva med å ta deg en tur ut i frisk luft, før du ryker ut av forumet forever?

Skjerp deg!
    Du er ikke morsom lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Blæ!
    Hva med å ta deg en tur ut i frisk luft, før du ryker ut av forumet forever?

Skjerp deg!
    Du er ikke morsom lenger.
    Alle mine personlige sider misliker alle de Tom(me) og intetsigende trådene denne personen deltar i og starter..... Den 20 år gamle altvitende GK Elektroeleven som er selvstendignærnigsdrivende og vet alt om alt truet å forlate oss..... hva med om dere "alle" finner et annet forum for å irritere andre.....

Newcomer shaunv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anngående de som bruker tusenvis på dyr ht kabler... Er det noen som i steden har prøvd å bytte ut kablene inni høytalerne med noen gromme kabler? i steden for å bruke en ekstra stor haug på de utvendige? eller er ikke det så kult siden man ikke kan se dem? :roll:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk pengene på signalkabler istedet....

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Test av høytaller kabler

Jeg var i kontakt med en selger av tyngre hifi Nordfra og dær oppe er en stein en stein;) vi kom i snakk om kabler og vi holdt linja på høytaller kabler..

Han kunne fortelle om att han var med på ett lite eksperiment dær 10 stk h.taller kabler ble testa fra 300 kr meteren til 4-5000kr meteren, 5 dommere\testere var til stede og alle ble bedt om og ha bind for øynene,før oppkobblingen ble gjort;) etter hvert som forskjellige høytallere ble testet og prøvd på alle kunstens regler ble en og en bedt om og resonere seg fram til den beste lyden og hvor den kom fra, resultatene var minst like oppsikts vekkende, den billigste og minst forsegjorte kabelen kom på en første plass og det var ikke annet enn en 4,5mm2 lampet kabel som ble brukt og her var det alt fra Nordaust til kimber og f vette ka alle typene heter så her er det mye sprøyt ute og går.. :roll: :shock:
    Trodde ikke det fantes 4,5 mm2 lampet-kabel jeg...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Test av høytaller kabler

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Jeg var i kontakt med en selger av tyngre hifi Nordfra og dær oppe er en stein en stein;) vi kom i snakk om kabler og vi holdt linja på høytaller kabler..

Han kunne fortelle om att han var med på ett lite eksperiment dær 10 stk h.taller kabler ble testa fra 300 kr meteren til 4-5000kr meteren, 5 dommere\testere var til stede og alle ble bedt om og ha bind for øynene,før oppkobblingen ble gjort;) etter hvert som forskjellige høytallere ble testet og prøvd på alle kunstens regler ble en og en bedt om og resonere seg fram til den beste lyden og hvor den kom fra, resultatene var minst like oppsikts vekkende, den billigste og minst forsegjorte kabelen kom på en første plass og det var ikke annet enn en 4,5mm2 lampet kabel som ble brukt og her var det alt fra Nordaust til kimber og f vette ka alle typene heter så her er det mye sprøyt ute og går.. :roll: :shock:
    Trodde ikke det fantes 4,5 mm2 lampet-kabel jeg...
    ...og til over 300 flis pr. meter da gitt!

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •