Test av høytaller kabler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 149
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Hehe. Joda. Har du noen bilder av kablene dine?
    hmm, jo faktisk. Det er ett bilde i denne tråden: "Tråd"
    Og her ett bilde som jeg av en eller annen grunn ikke tok med i den tråden, gidder ikke å *bumpe* den tråden så bare poster det her jeg.
    Hehe, ja her ser jeg ett eksempel på en smart kar han har vært på elkjøp og kjøpt banaan stik 4mm tror jeg, og prisen er 149,-for 4 stk..hva med resten av kabelen? nei folkens her ligger det mye mystikk..fakta og myte..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    ser ganske fancy ut da. litt kimber aktig....
    Hehe,ja dær har vi det som vi bestandig kommer fram til, er det hørbare forskjeller jeg har sedd att her er veldig mange blåøyde karere her inne og det er vel ganske så klart att di lar seg rive med av selgers anbefalinger.." hei, du har vel ikke ett par gode h.kabler?selger sier " å joda, kom bare hit du så skal jeg hjelpe deg, hva er det slags kabler du skal ha? svar: " nei jeg leste i ett forum att noraust\kimber eller noe slikt skulle være jævlig bra..selger sier da med en gang: ja klart du må ha dyre kabler for og matche annlegget ditt( uten en gang og spurt hva han har av komponenter!!) til slutt klarer selger og lure han til og kjøpe kabler til 5000kr ferdig terminert, termineringa tar ca 20min) :lol: men hør her, da han kommer hjem så bruker han fortsatt høytaller kablene som han har til 50kr og spiller, egentlig så er han fornøyd med lyden, men siden han har liggende mye dyrere kabler så velger han og kople dem til..og nå: han ble vidre ikke så imponert av lyden, han bytta til bake til sine kabler til 50 kr, kontra di til 5000kr, leverte di i butikken og kjøpte seg rack heller " han var ikke blakk" egntlig så burde det ringe en liten bjelle her hos noen?? forskjellen er målbar, men ikke hørbar for menneskets øre..what a fouck, dere blir lurt trill rundt vesst noen påstår att di hører slik STOR forskjell.. tull og tøv,.. er ikke akkuratt Pavarotti som skal fremføre sin siste og viktigste konsert heller da, nei guttas boy og juntas ta dere ett lite kurs i oppbygginga av hørsels organene derest så finner dere ut kor langt det rekker opp mot måleinstrumentene til ekspertene..OG PENGEBOKA..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

øYENBRUN TIL SALGS

ser ganske fancy ut da. litt kimber aktig....
    jA JEG RAKA AV KJØTTA I GÅR SÅ JEG KAN SENDE ETT SETT TIL DEG :wink:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den billigste og minst forsegjorte kabelen kom på en første plass og det var ikke annet enn en 4,5mm2 lampet kabel som ble brukt og her var det alt
    I din innledning så sier du kabler fra 300,- til 4500,- pr m.
    Vis meg den lampettledningen som koster 300,- pr m!!
    Den må jo være helt konge!!!!!!!!!!!!!
    pøh

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Å nei da! Høytaler kabler er en fantastisk merkelig ting som koster masse penger. For det er jo ikke strøm som går i de kablene, det er lyder og musikk! Skjønner du ikke det da?!DU!! selfølgelig, dær sa du det signaler og frekvenser og heile pakken, men det som er saken er att du med din lille viten ville ALDRIG ha klart og hørt forskjell om jeg koppla ett par høytallere opp og brukte vanlig lampett ledning kontra kimber\kamber eller ka i f det skulle være, veit du forskjellen på ett signal og strøm ? du mister viktig per? :wink:

Her har du quota ganske rart, skal vel sikkert være slik :wink: :

Å nei da! Høytaler kabler er en fantastisk merkelig ting som koster masse penger. For det er jo ikke strøm som går i de kablene, det er lyder og musikk! Skjønner du ikke det da?!
    DU!! selfølgelig, dær sa du det signaler og frekvenser og heile pakken, men det som er saken er att du med din lille viten ville ALDRIG ha klart og hørt forskjell om jeg koppla ett par høytallere opp og brukte vanlig lampett ledning kontra kimber\kamber eller ka i f det skulle være, veit du forskjellen på ett signal og strøm ? du mister viktig per? :wink:
    Og til saken, hva er det du vil fram til nå da? Forskjellen på ett signal og strøm, tenker du på forskjellen på ett strøm signal og den strømmen som er i stikkontaktene i vår hjem? Eller er det noe annet du tenker på? Du er veldig lite spesifik her nå. I en høytalerkabel går det vekselstrøm akurat som i stikkontaktene i huset ditt, men spenningen er såklart mye lavere i en høytalerkabel, i de fleste normale anlegg i værtfall. :roll:
    Akurat hvor mye strøm og hvor høy spening som går i en høytalerkabel varierer med volum og motstanden i høytaleren osv.

Poenget er at det uansett er strøm det er snakk om og ikke magi, det er derfor jeg stiller meg tvilende til slike "fantastiske" høytalerkabler til 5000kr meteren, som ser helt vanlig ut.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Hehe. Joda. Har du noen bilder av kablene dine?
    hmm, jo faktisk. Det er ett bilde i denne tråden: "Tråd"
    Og her ett bilde som jeg av en eller annen grunn ikke tok med i den tråden, gidder ikke å *bumpe* den tråden så bare poster det her jeg.
    Hehe, ja her ser jeg ett eksempel på en smart kar han har vært på elkjøp og kjøpt banaan stik 4mm tror jeg, og prisen er 149,-for 4 stk..hva med resten av kabelen? nei folkens her ligger det mye mystikk..fakta og myte..
    Skal vi se, pluggene kjøpte jeg på biltema, de kosta 25kr for 2stk. :wink:

...resten av kabelen er som sagt kjøpt på Clas Ohlson, 45kr for 25meter tror jeg det var (2,5mm2). :wink:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva i huleste er det du vil fram til Tom? skjønner ikke bæret av trådene dine!
    merkelig quoting og rare komentarer!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei, det er det samme som alltid, att mange i forumet ikke har noe særlig peiling på elektronikk og det som har med hifi og gjøre, ett lite forslag.. ta og kjøp ei bok som heter grunnleggende elektronikk og så regner du litt.. men det er ikke bestandig att teori og praksis stemmer..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er vitsen. jeg hører ikke forskjell på hvilken vei min semibalanserte kabel står uansett!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert han har skjønt din situasjon..... og "køtta" er antagelig en lokal variant på kvinnes kjønnsorgan. Egentlig ganske usmakelig uansett.... :shock:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æsj... men det blir litt vanskelig å ta deg alvorlig Tom med slike innlegg....

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei, det er det samme som alltid, att mange i forumet ikke har noe særlig peiling på elektronikk og det som har med hifi og gjøre, ett lite forslag.. ta og kjøp ei bok som heter grunnleggende elektronikk og så regner du litt.. men det er ikke bestandig att teori og praksis stemmer..
    Jeg vet ikke helt om du har røyka både teori og praksis i kveld? Men hva skulle det å lese teori være godt for hvis den ikke stemmer med praksis? :shock:
    Du virker mildt sagt litt usammenhengende for å si det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er vitsen. jeg hører ikke forskjell på hvilken vei min semibalanserte kabel står uansett!
    yea right..snu den da :roll:

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Jeg vet ikke helt om du har røyka både teori og praksis i kveld? Men hva skulle det å lese teori være godt for hvis den ikke stemmer med praksis? :shock:
    Jeg hører på anlegget mitt, kan ikke lese på det :wink:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvd det selvfølgelig! er da ikke helt teit. men jeg beholder den den "riktige" veien...

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt litt usikker på hva en høytaller kabel er. Noe sånt har ikke jeg i mitt oppsett!

(Sorry, men jeg måtte bare...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Jeg hører på anlegget mitt, kan ikke lese på det :wink:
    ja det var det jeg skjønte du er her du oxo, regner med att du er en røyker, jeg røyker verken tobakk eller andre ting, nei det er ikke bestandig tori og praksis henger i sammen..kan jo forklare det litt enkelt siden du lurer på det hvorfor for prudusenter resonans i en kasse? tror du att han gjorde det med vilje? nei, han regna seg fram til noe i teorien, men det stemmte ikke i praksis

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    røyk. hva f*** har det med saken å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    røyk. hva f*** har det med saken å gjøre?
    haha , det var sikkert en som mente att med en røyk eller to så forandrer hørsel sansene seg..ikke vet jeg.. :idea:

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •