Høytt.kabel til Dali 8008+Denon 3805?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytt.kabel til Dali 8008+Denon 3805?

Hei.

Skal bytte ut høyttaler kablene og skal først kjøpe til front + senter.
    Har sett litt på Dali Blue Wave på hifiklubben.no, blant annet pga at jeg bi-wire høyttalerne mine og med disse ligger alt i en kabel.

Men er usikker, er disse grei?. Eller bør jeg satse på andre/legge mer penger i kabler?.

Lengden på hver kabel tenkte jeg skulle være 4-5 meter. Slik at jeg har litt lengde å gå på ved bytte av rom/leilighet.

Har lest at utstyret kommer litt ann på hvilken kabel som bør velges.
    Her er ihvertfall det jeg har:

Dali Blue 8008
    Dali Blue R1000
    Dali Suite C0.7
    Dali SWA 15
    Dali SWA10
    Denon AVR3805
    Denon 3910 DVD (kommer snart)

MVH

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt ingen kabelguru, men hvis du hører forskjell når kablene øker i pris vil du vel få mer for pengene ved å kutte ut biwiring?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig.....er heller ikke så inne på dette. Kanskje Tara Labs Nexa hadde vært et alternativ, og heller kjøre singel-wire. Og bruke en slik kabelstump istedenfor de metallplatene som står mellom kontaktene på høyttaleren originalt.

Noen fler esom vet litt om dette...hva som vil være det beste valget?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3805 selv og kjøpte Supra Rondo for å prøve bi-wiring på Kappaene. Nå kortslutta forsterkeren før jeg rakk å prøve med Kappaene, men jeg prøvde det på noen små, billige Tannoy mx2, og merka klar forbedring i lyden bare da.
    Ingen kabel-guru jeg heller, men jeg tror du får mer lyd igjen for pengene hvis du bi-amper med en bi-wire kabel i stedet for å kjøpe en singel-wire til tilsvarende pris.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Jeg har 3805 selv og kjøpte Supra Rondo for å prøve bi-wiring på Kappaene. Nå kortslutta forsterkeren før jeg rakk å prøve med Kappaene, men jeg prøvde det på noen små, billige Tannoy mx2, og merka klar forbedring i lyden bare da.
    Ingen kabel-guru jeg heller, men jeg tror du får mer lyd igjen for pengene hvis du bi-amper med en bi-wire kabel i stedet for å kjøpe en singel-wire til tilsvarende pris.
    Noen blander begreper her....

Han skriver at han skal biwire, ikke biampe...
    Biamping har helt klart noe for seg, men jeg tviler strekt på at biwiring med kabel til "halv pris" vil være lurt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Biamping har helt klart noe for seg, men jeg tviler strekt på at biwiring med kabel til "halv pris" vil være lurt.
    Sant det Cavalera, blingsa litt der ops:

Men siden han, i likhet med meg, har 3805 og det forekommer fra teksten at han har fem høyttalere og antageligvis ikke skal bruke de to ekstra kanalene, tenkte jeg automatisk bi-amping.

Og hvis ikke det var planen din, Sonic, synes jeg du bør prøve det før du går for singel-wire. Jeg har i hvert fall gode erfaringer med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator

Sant det Cavalera, blingsa litt der ops:

Men siden han, i likhet med meg, har 3805 og det forekommer fra teksten at han har fem høyttalere og antageligvis ikke skal bruke de to ekstra kanalene, tenkte jeg automatisk bi-amping.

Og hvis ikke det var planen din, Sonic, synes jeg du bør prøve det før du går for singel-wire. Jeg har i hvert fall gode erfaringer med det.
    Jeg har og en 3805 og har lyst til å kunne bruke de 2 siste effekttrinnene.
    Kommer neppe til å bygge noe 7.1 oppsett eller bruke sone2.

Er det en meny i 3805 en plass som gjør at man kan bruke de til å bi-ampe fronthøytalerne istedenfor at de går til sone2/3 eller surround.

Fronthøytalrne mine har 2 sett med terminaler som er koblet sammen med noen kobber/messing stykker.

Har forøvrig prøvd litt bi-wiring med noen annledninger. Med en annledning opplevde jeg mer og bedre lyd. Prøvde deretter med en ledning med like mye kvadrat som de 2 og det var ingen forskjell lenger.

Utover det ingen forskjell.

Holder en knapp på 1 stk ledning av god kvalitet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ingen meny i Denonen som heter "bi-amping" eller noe slikt, det er noe man må gjøre på egen hånd. Eneste ulempen er at det forekommer litt susing i høyttalerene. Finnes vel et par variasjoner, men dette er en den jeg brukte:

http://www.audioholics.com/productre...5_review04.php

Det eneste jeg gjorde annerledes var å koble bassen til front-høyttalerene og diskanten til sone 3, ikke omvendt. Det ga av en eller annen grunn mindre støy hos meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •