Koble BenQ Projektor, PB6110, til en video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble BenQ Projektor, PB6110, til en video

Hei! Dette er min første gang på dette forumet. Jeg har lite peiling og setter virkelig pris på litt hjelp.
    Jeg får snart en BenQ Projektor, PB6110, som skal kobles til en video. Det finnes det 1 scart uttak og 3 andre plugger(rød,hvit og gul) på videoen. Kabel tv kanalene er innstilt på videoen, og dvd er også koblet til videoen via scart utgangen. Får jeg koblet videoen til prosjektoren så vil vel alt funke,(tv,video,dvd) igjennom den gule utgangen. Er det da bare en måte å gjøre det på for å få alt til å funke? Er det en slik rgb kabel jeg trenger? Blir bildet dårlig? Finnes det noen overganger til andre type kabler som kan gjøre bildet bedre?
    Dette var mange spørsmål Takker for de som kan være så snill å hjelpe meg

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble videospilleren til projektoren med en komposittkabel (den gule), du kan også ta ut dette signalet fra scarten. DVDspilleren kobler du direkte i projektoren, bruk da en bedre overføring (vet ikke hva du har av utganger på spilleren din)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utganger i dvd spilleren

Jaha ja, da ble jeg litt klokere. Tusen takk!!
    Bak på dvd-spilleren så er det mange rare utganger:
    Optical Out - har jeg koblet til forsterkeren
    Coaxial Digital Out -- Svart utgang
    1 stk Scart
    Video Out -- Gul utgang
    S-video out -- en slags 5 pins utgang tror jeg
    Component Video Out -- 1 grønn--1 blå--1 rød utgang

Hvilken utgang anbefaler du meg å bruke, og hvor kan jeg få tak i slike kabler som ikke koster skjorta? Jeg trenger ca. 5 meter med kabel.

Igjen, Tusen takk!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabelpakke på Komplett data

Hva med denne, inneholder den alt jeg trenger for å koble både video og dvd til prosjektoren?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304813&cks=PRL

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler DVD med componet til en overgang som går inn på 6110, da denne ikke har component inngang. Slike overganger finner du på flere nettsteder. Regner med at 6110 har vga inngang (d-sub 15). Alternativt er å bruke s-video kabel (billig på Clas O./Biltema)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg satser på en s-video "hig end" kabel på biltema. 10 m for bare 98,- !!! Da har jeg koblingen dvd--prosjektor i boks

Men på videospilleren så er det ikke noe s-video utgang. kun en rød,hvit og gul utgang + 1 scart utgang.

Finnes det en scart ledning som går ut i en s-video kontakt, slik at jeg bare kan bytte s-video kabelen fra dvd-spilleren i denne kontakten når jeg skal se video/tv?
    :roll:

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sannsynligvis bare komposittsignal ut fra scarten på videospilleren din. Kobler du da med en S-video kabel, vil du få svart-hvitt bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er kompositt det samme som component? Tomtom, du sa tidligere:"Du kan koble videospilleren til projektoren med en komposittkabel (den gule), du kan også ta ut dette signalet fra scarten.
    Hvis kompositt og component er det samme, kan jeg virkelig bruke en slik ledning i den gule utgangen på videospilleren. Er ikke den gule utgangen en rgb utgang da? Mulig jeg er litt på bærtur nå...
    Bidda, trodde også at det ikke er en component inngang på prosjektoren. Er løsningen da å kjøpe en scart som går ut i en component utgang, og en videre overgang til en eller annen utgang som passer i prosjektoren(eks vga) ?
    Jeg er helt fersk så jeg må vel ha det med teskje, kanskje det er jeg som tuller nå?
    Hvor får jeg evt. kjøpt det jeg trenger til en billig penge?
    Til Bidda, Biltema, Genialt!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg fant nå ut forskjellen på component og kompositt. Da skjønner jeg hva jeg skal gjøre

Hvor er de best på pris på slike component kabler da, jeg ser de grusomt dyre...?

Tusen takk for hjelpen!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info:
    Bilde kvalitetsmessig oppsatt gir kompositt (1 stk gul RCA) det dårligste alternativ, deretter s-video, deretter komponent (3 stk RCA ) og best gir digital overføring som DVI/HDMI. Fra din VHS får du bare kompositt ved å bruke en overgang fra scart. Fra din DVD får du beste bilde med komponent men for å få denne inn på 6110 så må du ha en overgang til vga. Denne kabelen koster fort 700-1200 kr. (eks. netdata.no)

Hvorfor velger du 6110 og ikke 5120 som er en dedikert hjemmkino pj?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det ble 6110, er at jeg hadde for lite peiling. Hører det er flere som sier at 5120 er bedre...men men får håpe bildet ikke bli så skrekkelig dårlig da Egentlig så tenkte jeg å kjøpe Epson prosjektoren på komplett til 4900,- :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. kjøpte du den via internett så har du angrefrist du kan bruke. Vel anvente kr du må betale i diff. Brukte selv 6100 (forgjenger) i 6 mnd før jeg byttet og med riktig instilling så blir bilde OK. Du kan se mere om dette i tråden min, linket under her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •