Noe gæli med Supra Scart-Svideo/rca

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe gæli med Supra Scart-Svideo/rca

Jeg har kjøpt en Supra kabel fra Scart til S-video og 2 phono.
    Hadde tenkt å koble den fra en satelitt receiver til en S-vhs video, og Dv-opptaker.

Nå har det seg at denne aldri har fungert, hverken fra S-vhs video til monitor (med s-video inngang), eller fra receiveren til monitor, eller fra receiver til Dv-opptaker. Ganske merkelig da.
    Derimot fungerer det fra s-vhs video til s-vhs video, men da er bildet forvrengt i toppen.

Jeg tok med kabelen tilbake til forhandleren, som testet denne fra en Dvd-spiller til plasmaskjerm, og da fungerte det helt greit.

Så nå lurer jeg på om noen har noen som helst anelse om hva som kan være årsaken til at kabelen ikke fungerer hos akkurat meg...Jeg vet at alle s-video inngangene er i orden. Men det er lite trolig at alle FIRE scartkontakter (med støtte for s-video) er defekte?

Kan det være at kabelen egentlig er beregnet for NTSC? (Ville vært ganske rart), eller er det noe annet surr som jeg har oversett?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må bruke svhs ut fra sat.receiver. ikke tv ut. signalet blir et annet fra tv utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har testet på begge scart-utgangene bak receiveren. Og har valgt s-vhs instillingen i menyen på reveiveren. Selv når jeg bruker tv-utgangen så kommer ikke bildet opp på monitoren fra receiveren...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har testet på begge scart-utgangene bak receiveren. Og har valgt s-vhs instillingen i menyen på reveiveren. Selv når jeg bruker tv-utgangen så kommer ikke bildet opp på monitoren fra receiveren...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •